۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۸۱۶
امام جمعه پلدختر:

کشورهای مسلمان باید در مدیریت مکه سهیم باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر حج را یک فرصت بیان کرد و گفت: کشورهای مسلمان با استفاده از این فرصت باید در مدیریت مکه سهیم باشند.
حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، عصر امروز، در مراسم یادبود حجاج ایرانی فاجعه منا که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: فاجعه منا ناکارآمدی حکام عربستان را ثابت کرد.


وی با بیان این که مکه از محل‌های امن الهی است، افزود: براساس آیات قرآن هر کس به خانه خدا پناه ببرد، کسی حق تعرض به او را ندارد.


حجت الاسلام سوری با اشاره به این که حاکمان سعودی بدون توجه و پایبندی به احکام دینی بارها حجاج کشورهای مسلمان به ویژه ایران را مورد تعرض قرار دادند، عنوان داشت: کشتار حجاج ایرانی در سال 1366، افتادن جرثقیل و فاجعه اخیر ناکارآمدی آل‌سعود را نشان می‌دهد.


وی با بیان این که از زمان روی کار آمدن آل‌سعود تعرض و بی‌احترامی به شیعیان آغاز شده است، افزود: کشورهای مسلمان باید در مدیریت مکه سهیم باشند.


امام جمعه پلدختر حج را یک فرصت بیان کرد و اظهار داشت: کشورهای مسلمان باید در مدیریت مکه سهیم باشند.


وی تصریح کرد: در این فرصت می‌توانیم با سایر مسلمانان ارتباط برقرار کنیم و پیام انقلاب را به همه مسلمانان بدهیم.


حجت الاسلام سوری تأکید کرد: مردم وظیفه دارند با فرهنگ تشیع آشنایی بیشتری پیدا کنند، وهابیت شیعیان را مشرک می‌داند.


وی با بیان این که آل سعود فکر باطل را باید فراموش کند که حج تعطیل نمی شود، عنوان داشت: مسؤولان نباید از هیاهوی دشمن بترسند و فریب دشمن را بخورند.


امام جمعه پلدختر با بیان این که نباید به خاطر یک برجام همه چیز فراموش شود، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر خواسته‌های دشمن را اجرا کنیم، باز با ما مشکل دارند.


وی آمریکا را دشمن اصلی ایران بیان کرد و گفت: استکبار جهانی آمریکا و هم‌پیمانان خود با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند و مسؤولان باید با قدرت تمام علیه استکبار موضع بگیرند و بی‌تفاوت نباشند./9459/202/ب1

ارسال نظرات