۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۳۳۶
حجت الاسلام برادران:

رسالت روحانیت برقراری ارتباط با دل و جان انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب با دل و جان انسان ها ارتباط دارند و نه با جسم آنها، گفت: کار روحانیت ارتباط با دل انسان ها است و جایی که ما مردم را موعظه می کنیم، مربوط می‌شود به حوزه دل انسان ها چرا که از ائمه (ع) روایات فراوانی وجود دارد که دل های خود را با موعظه زنده کنید و البته ذکر احادیث و روایات معصومین(ع) نیز سبب زنده شدن دل‌ها و رشد و بالندگی است.
حجت الاسلام برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی برادران، مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان، با اشاره به رسالت طلاب گفت: اگر کسی از رسالت ما سؤال کند و ما از منظر امام علی (ع) پاسخگو باشیم به این صورت باید جواب بدهیم که ایشان فرمودند باید به جای شیون و زاری برای از دست جان عزیزان خود، باید برای از دست دادن «دل» عزیزان خود ناراحت شویم.

 

وی در ادامه افزود: در این دنیا دانشگاه ها و دانشکده های فراوانی وجود دارد که همه آنها متولی جسم انسان بوده و حتی برای چشم که از نظر ما عضو کوچکی از بدن است فوق تخصص گرفته و کتاب های فراوانی برای آن تألیف کرده اند اما متأسفانه هیچ وقت به این اندازه به روح و دل پرداخته نشده است.

 

حجت الاسلام برادران در ادامه با اشاره به فقدان معنویت در جهان کنونی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس در طول هشت سال در کشور ما بیش از 200 هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کردند در همین ایام و در طول همان هشت سال در کشور پیشرفته و صنعتی ژاپن بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی نزدیک به 320 هزار نفر خودکشی کردند و این آمار البته به غیر از آنهایی است که تصمیم به خود کشی گرفتند و موفق نشدند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این ایدئولوژی است که دنیای جسمانی برای انسان ها به ارمغان آورده و هیچ کس هم به آن اعتراض نکرده و به راحتی از کنار آن عبور می کنند اما خیلی ها به دین دارها اعتراض می کنند و در این میان کار ما طلاب توجه دادن مردم به سوی دل هایشان است که در نتیجه آن به ما «روحانی» گفته می شود در مقابل «جسمانی».

 

این مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب با دل و جان انسان ها ارتباط دارند و نه با جسم آنها گفت: کار روحانیت ارتباط با دل انسان ها است و جایی که ما مردم را موعظه می کنیم، مربوط می شود به حوزه دل انسان ها چرا که از ائمه (ع) روایات فراوانی وجود دارد که دل های خود را با موعظه زنده کنید و البته ذکر احادیث و روایات معصومین (ع) نیز سبب زنده شدن دل ها و رشد و بالندگی است.

 

وی در ادامه خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: باید خداوند را شگرگزار باشیم در جامعه ای که اکثریت مردم توجه شان به سوی جسم و مادیات دنیوی است قرار است من با قال الصادق و قال الباقر (ع) مردم را به سوی دل هایشان جذب کنم و برای این کار نیز باید مدال افتخار خود را همیشه تاریخ و در کل جهان به سینه آویزان کنیم چرا که رسالت اصلی ما طلبه ها همین کارها است.

 

حجت الاسلام برادران در ادامه با اشاره به نقل قولی از سردار سلیمانی افزود: 40 درصد اشخاصی که به داعش گرویده اند اروپاییانی هستند که شنیده اند حکومت اسلامی می خواهد تشکیل شود و به سرعت حضور یافته اند در همین رابطه در جلسه ای سردار سلیمانی خودش نقل می کرد که دفاع نظامی در مقابل چنین افرادی به جایی نمی رسد بلکه باید مقابله عقیدتی و مذهبی کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان تأکید کرد: ابزار دین در هیچ دوره ای از زمان کهنه نمی شود چرا که ذات انسان ها پاک بوده و همیشه تاریخ مردم از دروغ و دو رویی بیزار بوده اند و از این به بعد نیز بیزار خواهند بود، پس به دل خود تردید راه ندهید که دستگاه دین و مذهب هیچ گاه خلوت نخواهد شد. /949/202/ب2

ارسال نظرات