۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۱۴۴
با حضور آیت الله زنجانی؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب جامعه المصطفی العالمیه در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم «تعمم و تلبس به لباس دعوت» جمعی از طلاب مدرسه عالی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، صبح امروز با حضور آیت الله سید محمد حسینی زنجانی در محل این مدرسه برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب جامعه المصطفي توسط آيت الله زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم «تعمم و تلبس به لباس دعوت» جمعی از طلاب مدرسه عالی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، صبح امروز با حضور آیت الله سید محمد حسینی زنجانی در محل این مدرسه برگزار شد.

 

آیت الله زنجانی در ابتدای مراسم عمامه گذاری که در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر برگزار شد، به بیان نصایحی پیرامون سبک زندگی طلاب، اظهار کرد: حال که در مسیر صلحا و علما قرار می گیرید بهتر است این نکته اخلاقی را متوجه شوید که به بیان قرآن، «کُل یَعمَل علی شاکِلَتِه»؛ شاکله در روایات تعبیر به نیت شده است، اگر انگیزه الهی باشد، عمل الهی می شود، از همین رو از نیت شما سؤال خواهد شد.

 

وی افزود: راه طلبگی راه آسانی نیست و محرومیت های زیادی از جمله محرومیت مادی دارد؛ خیلی از کارهایی که مردم انجام می دهند ما نمی توانیم انجام دهیم، مثلا نفس حضور ما در تفریحگاه هایی که پر از مظاهر بدحجابی است، صحیح نیست.

 

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان خستگی ناپذیری را لذت طلبگی خواند و اظهار کرد: انسان وقتی انگیزه اش صحیح و سالم باشد خسته نمی شود ولی اگر هدفش فقط گرفتن مدرک باشد، پس از آن از کوشش می افتد؛ از آن جا که ما معتقدیم امام زمان(عج) ناظر و شاهد بر ما هستند، نیت خدمت به ایشان، نوشی است که اگر به آن برسید از هیچ چیز خسته نشده و از علم و ارشاد لحظه ای غافل نخواهید شد.

 

گفتنی است در این مراسم، حجج اسلام سید جعفر مهدی، سید سلیمان موسوی، سید محمد عارف حسینی، سید فیض عباس زیدی، سید ارشد عباس عابدی، سید اکبر عادلی، سید ارشد عباس زیدی، سید رضا عباس عابدی، مصطفی محمدزاده، ادریس سیسه، ابوذر احسانی و امان الله الهی، در محضر آیت الله زنجانی ملبس به لباس روحانیت شدند./820/203/ب3

ارسال نظرات