۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۹۲۰۹۷
همزمان با عید غدیر خم؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه زنجان همزمان با روز عید عید سعید غدیر خم و با حضور خانواده های طلاب برگزار می شود.
آيين عمامه گذاري

حجت الاسلام علی ناصر، معاون تبلیغ و تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم همزمان با روز عید سعید غدیر خم برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به پروسه ثبت نام طلاب برای عمامه گذاری و تشکیل پرونده تلبّس، خاطرنشان کرد: از مدت ها قبل مانند سنوات گذشته به تمامی حوزه های علمیه اعلام شده بود که طلاب علاقه‌مند برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت برای ثبت نام و حضور در دوره‌های آموزشی از طریق مرکز مدیریت اقدام کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تعداد طلابی که در روز عید غدیر معمم می شوند، افزود: با توجه به آماری که ثبت نام شده و همین طور با توجه به افرادی که در کلاس های آموزشی تلبس حضور پیدا کرده اند، نزدیک به 30 نفر از طلاب حوزه های علمیه زنجان فردا مفتخر به پوشیدن این لباس مقدس و تاج بندگی می شوند.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه با انتقاد از اقدام توأم با تأخیر برخی از طلاب در ثبت نام اظهار داشت: متأسفانه با توجه به این که ما از مدت‌ها قبل برای ثبت نام اطلاعیه‌هایی را به مدیریت مدارس ارسال کرده بودیم، اما متأسفانه حدود 20 نفر از عزیزان در طول 8 روز اخیر برای ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کردند که باید این اتفاق مدت‌ها قبل به انجام می‌رسید.

 

وی در پایان با اشاره به حضور بزرگان حوزه علمیه زنجان در مراسم عمامه گذاری طلاب، تصریح کرد: فردا این مراسم با حضور امام جمعه زنجان و آیت الله محمدی اصل از اساتید بزرگ حوزه زنجان و دیگر بزرگواران برگزار خواهد شد که البته طلاب با خانواده های خود در این مراسم حضور پیدا می کنند.

 

گفتنی است، تعداد طلابی که امسال در حوزه علمیه زنجان قصد تلبس دائم و رسمی دارند با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است، چرا که در سال‌های گذشته این تعداد در نهایت از 13 نفر تجاوز نمی‌کرد./949/302/ب2

ارسال نظرات