۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۱۹۶۱
همزمان با عید غدیر؛

آیین عمامه گذاری طلاب آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با عید غدیر خم مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به این که هر سال در روز عید غدیرخم تعدادی از طلاب ملبس می شوند، اظهار داشت: تعداد زیادی از طلاب برای عمامه گذاری در عید غدیر خم ثبت نام کرده بودند که 145 نفر از آن ها در این روز معمم می شوند.

 

وی افزود: از مجموع طلابی که معمم می شوند 50 نفر از طلاب مدراس علمیه خوی، بیست و دو نفر میاندوآب، بیست و یک نفر ارومیه، نوزده نفر سلماس، 10 نفر تکاب، 9 نفر نقده، 10 نفر شاهین دژ و هشت نفر از ماکو هستند.



معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: مراسم عمامه گذاری از طلاب پایه پنج تا 9 است که مشغول به تحصیل فقه و اصول هستند.

 

وی با بیان این که طلاب بعد از ثبت نام مصاحبه می شوند، گفت: طلابی که معمم می شوند افزون بر مصاحبه باید از لحاظ علمی، اخلاقی و معنوی مورد تأیید مسؤولان حوزه باشند.

 

استاد حوزه علمیه، توانایی پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات شرعی ـ اعتقادی مردم و آشنایی با احکام را از جمله معیار های انتخاب طلاب برای ملبس شدن دانست.

 

حجت الاسلام ارشاد گفت: طلاب به دست حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری معمم می شوند.

 

وی تصریح کرد: استاندار، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، مدیران، معاونان حوزه های علمیه استان، میهمانان ویژه از آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی از جمله میهمانان مراسم عمامه گذاری طلاب در عید غدیر خم هستند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به کارگاه های بدو تلبس، اظهار داشت: کارگاه های آموزشی قرآن، آشنایی با احکام و عقاید، چگونگی پاسخ به سوالات روز مردم به ویژه جوانان و تصحیح نماز از جمله دوره های بدو تلبس است.

 

گفتنی است، جشن عید غدیر خم و مراسم عمامه گذاری با سخنرانی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و حجت الاسلام اصغری، استاد سطح عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در حسینیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود./1301/302/ب1

ارسال نظرات