۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۸۲۶
مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما:

مسؤولان از طریق نهاد‌های بین‌المللی مسأله کشتار در منا را پیگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر نمایندگی خراسان، اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما گفت: با توجه به گستردگی و فاجعه عظیمی که در منا رخ داد مسؤولان وزارت خارجه و نمایندگان مجلس باید از طریق نهاد‌های حقوقی بین‌المللی حوادث و فجایع کشتار منا را پیگیری کنند.
عارفخاني

 احمد عارفخانی مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: خاندان سعودی بر سیستم سیاسی عربستان تسلط داشته و اعضای این  خاندان عمده پست های کلیدی و مهم این کشور را در انحصار خود دارند.


وی تصریح کرد: تعداد اعضای این خاندان در حدود 7هزار نفر تخمین زده می شود و بیشترین قدرت و تاثیر گذاری در اختیار حدود 200نفر که عمدتاً نیز از نوادگان ملک عبدالعزیز هستند، قرار دارد.


عارفخانی خاطر نشان کرد: مراکز تجاری جده و دیگر شهرهای عربستان متعلق به این خانواده سلطنتی است و فرزندان این خانواده سلطنتی و نزدیکانشان ریاست 520شرکت  عربستانی را برعهده دارند. 

 

مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما افزود: در ریاض، پایتخت عربستان  فرزندان این خانواده سلطنتی تمامی پستهای اصلی در دولت را از جمله پست وزارت دفاع، کشور، سازمان اطلاعات و دیگر پستهای وزارتی را برعهده گرفته اند و هر منطقه به یک شاهزاده اعطا و بین اعضای این خانواده تقسیم شده است.


وی یادآور شد: تمامی پستهای حساس در ارتش تحت کنترل شاهزادگان است. آیا واقعا از چنین حکومتی می توان توقع بیشتری داشت. در حکومتی که مردم عادی هیچ جایگاه ونقشی در اداره کشور وشاید گفت حتی در اداره شهر، کوچه ومحله خود ندارند آیا می شود توقع داشت که این رژیم پاسخگو باشد.

 

خاندان فاسد و بی اخلاق آل سعود ابروی اسلام رابرده‌اند

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: وقتی فساد، بی اخلاقی، شرب خمر، قمار، تجاوز به محارم، زندانی کردن فرزندان و هزار فساد مخفی و علنی برای حاکمان از بالاترین جایگاه که پادشاهی باشد تا کمترین جایگاه به خاطر فقط وابستگی خونی و قبلیه ای به ال سعود مباح است وآنهم مع العسف در مواردی با مجوز مفتی های جیره خوار و مجیز گوی وهابی، می شود انتظار بیش از این رژیم داشت.


این جنایت قابل سانسور نیست

وی تصریح کرد: به نظرمی رسد عربستان سعودی اگر تاکنون توانسته بود با خرید دولتمردان ورسانه های منطقه سرپوشی بر اقدامات توریستی خود در منطقه از جمله در عراق ،سوریه، بحرین و یمن بگذارد، با اتفاقات و فجایعی که با بی تدبیری وبی کفایتی مسؤولان حج عربستان رخ داد دیگر نخواهند توانست این اقدام را نیز توجیه کنند و یا از کنار آن به سادگی عبور کنند.

 

عوامل موثر براین جنایت وفاجعه

عارفخانی خاطر نشان کرد: عواملی مانند جنگ قدرت در عربستان پس از روی کار آمدن پادشاه جدید و جابجا کردن و حذف برخی ار شاهزاده ها از پست های کلیدی وحمایت اشکار از اقدامات ترورستی در این کشورها و خیلی عوامل دیگر از جمله عواملی است که فاجعه جان سوز منا را برای امت اسلامی رقم زد.

 

وظیفه مسؤولان در قبال مطالبات بحق مردم ایران وامت اسلامی از حاکمان ال سعود

نویسنده کتاب اندیشه های سیاسی مقام معظم رهبری افزود :با توجه به گستردگی و فاجعه عظیمی که در منا رخ داد مسؤولان وزارت خارجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی قوه قضاییه نیز باید از تمام امکانات داخلی و خارجی و به ویژه رایزنی با مسؤولان همتراز خود در سایر کشورهای اسلامی بویژه از طریق سازمان همکاری های اسلامی حوادث و فجایع امسال در منا را پی گیری کنند تا کمی از الام و درد خانواده های داغدار و مردم ایران اسلامی کاسته شود.

 

با فضای احساسی جامعه مبنی بر تعطیلی حج چه باید کرد

عارفخانی یادآور شد: حج تمتتع یک فریضه واجب است که اگر بر کسی واجب شد و فرد مستطیع شد باید در اولین فرصت ممکن به وظیفه شرعی خود عمل کند.


وی ادامه داد: با توجه به فضای احساسی به وجود امده در کشور و به ویژه در فضاهای مجازی بخصوص در بین جوانان که گفته می شود حج باید تعطیل شود، باید گفت که تصمیم گیری در این امر مهم که جزء فروعات دین است بر عهده فقیهان و مراجع معظم تقلید است که پس از بررسی تمامی جوانب درباره این امر مهم تصمیم گیری کنند.
/859/302/ب3

ارسال نظرات