۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۶۷۵
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان چهارمحال و بختیاری:

مسلمان واقعی باید اصالت اسلامی، آگاهی و بصیرت داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید توجه داشت که مسلمانی صرف گفتن کلمه «لا اله الا الله» و شهادتین نیست بلکه یک مسلمان واقعی باید اصالت اسلامی، آگاهی و بصیرت داشته باشد.
حجت الاسلام علي اکبر آقابابايي، معاون تهذيب حوزه هاي علميه استان چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام علی اکبر آقابابایی معاون تهذیب حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان این که ایام حج نماد بندگی و اخلاص نسبت به خداوند است و قربانی کردن در حج نیز عبودیت و بندگی واقعی را نشان می دهد، افزود: هر ساله حاجیان قربانی انجام می دهند و این به عنوان واجب الهی در برنامه حجشان قرار دارد اما هر قربانی، آن قربانی که مد نظر خداوند متعال هست، نیست؛ چه بسا کسانی باشند که همزمان قربانی حج را انجام می دهند اما از طرف دیگر هم پیاله و همنشین مستکبرین هستند.

 

وی با اشاره به این که امسال حج شاهد سه نوع قربانی در روز عید قربان بود، افزود: یک قربانی که اتفاق افتاد این بود که حکام فاسق آل سعود به دستور محمد بن سلمان به یمن حمله کردند که این اتفاق در روز عید قربان هم تکرار شد و بسیاری از کودکان و فرزندان و مردم بی گناه یمن در این روز به خاک و خون کشیده شدند.

 

حجت الاسلام آقابابایی اظهار داشت: قربانی دیگری که در روز عید قربان امسال انجام شد این بود که ساعت 8:30 صبح  خیابان ها از سوی اسکورت های ولیعهد عربستان بسته  و همین سبب شد که تعداد زیادی از حجاج در رمی جمرات زیر دست و پا بیفتند و جان خود را از دست بدهند که اگر در این حادثه عمدی در کار نباشد همین بی کفایتی ها و بی تدبیری ها کمتر از عمد نیست.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان چهارمحال وبختیاری به قربانی سوم در روز عید قربان اشاره کرد و گفت: آل سعود در همان روز عید قربان در مراسم حج همانند سایر حاجی ها قربانی انجام دادند که همه این قربانی ها، قربانی های خباثت آلودی بود که ریشه اش را باید در اسلام آمریکایی دنبال کرد؛ اسلامی که جاسوس انگلیسی بنا نهاده بود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که آل سعود باید پاسخگوی جهان اسلام باشد، گفت: حادثه سقوط جرثقیل و حادثه منا دو اتفاقی است که واقعا جای سؤال دارد که چطور در حرکت عظیم زیارت اربعین با جمعیت 20 میلیون نفری که با مدیریت جهادی خود مردم انجام می شود اتفاقی نمی افتد اما در ایام بسیار مهم حج چرا این حادثه باید رخ دهد؟

 

وی با اشاره به بی تدبیری آل سعود در اداره مراسم حج تصریح کرد: آن ها به بهانه های واهی از مسؤولیت خود شانه خالی می کنند و عامل اصلی را قضا و قدر الهی و خود حاجیان می دانند که این شرم آور است.

 

حجت الاسلام آقابابایی، بیدار بودن امت اسلامی در شرایط فعلی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: امت اسلامی از این حوادث باید درس بگیرند که واقعا چه می شود انسانی که احرام می بندد، قربانی می کند و حاجی می شود از طرف دیگر دستش به خون هزاران بی گناه و مظلوم آلوده می شود؛ باید توجه داشت که مسلمانی صرف گفتن کلمه «لا اله الا الله» و شهادتین نیست بلکه یک مسلمان واقعی باید اصالت اسلامی، آگاهی و بصیرت داشته باشد./9457/302/ب3

ارسال نظرات