۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۱۴۲۹
معاون حوزه‌های علمیه کاشان:

کشته شدن زائرین در حرم امن الهی نشانه سنگدلی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه‌های علمیه کاشان گفت: واقعه تأسف بار منا و اعلام سه روز عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب بیانگر این است قلب امام زمان جریحه دار این حادثه است.
حجت الاسلام مهدي بصيرتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی معاون حوزه های علمیه شهرستان کاشان دو شنبه شب در مراسم ولادت امام هادی(ع) دربیت العباس میدان امام خمینی(ره) کاشان هیأت فرهنگی امامین عسگریین گفت: برای واقعه منا نمی توان عنوان بی کفایتی و سوء تدبیر گذاشت چون حج امسال بیانگر دست های پشت پرده ای است که چندین حادثه بزرگ را در داخل خانه خدا و جایی که به آن حرم امن الهی گفته می شود به وجود آورد.

 

وی با اشاره به این که کشته شدن بیش از چهار هزار نفر از زائرین بیت الله الحرام درحادثه منا همه جهان اسلام و دنیا را غمگین کرد گفت: در حالی این همه انسان بی گناه در حادثه منا جان دادند در حالیکه پلیس عربستان می توانست از این حادثه جلوگیری کند، اما بی تفاوت از کنار آن گذشتند.

 

حجت الاسلام بصیرتی با بیان این که آل سعود هنگام تقدیر از نیروهای عربستان در برگزاری مراسم حج امسال از این حادثه به عنوان یک اتفاق و یک حادثه نام برد، گفت: کشته شدن بیش از چهار هزارنفر از زائر خانه در حادثه منا، نشانه سنگدلی آل سعود است که از خاندان آل سعود انتظاری غیر از این نیست.

 

وی افزود: آل سعود برای تبرئه خود مدعی شده است، ابتدا تعدادی از زائرین مصر و در ادامه زائرین ایرانی را مقصر این حادثه معرفی کرده است.

 

به گفته وی، عربستان در حالی تصاویری را در فضای مجازی منتشر می کند مبنی بر شعار دادن زائرین ایرانی که این فیلم از سه سال قبل و در ایام عید غدیر است که هیچ کدام از ایرانی ها لباس احرام ندارند.

 

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه حادثه منا به ظاهر یک حادثه است و انتظاری از خاندان آل سعود نیست گفت: آل سعود همزمان با حادثه منا، کشور یمن و مسلمانان این کشور را مورد حمله هوایی هواپیماهای خود قرار داده و عده ای زن و کودک بی پناه را به شهادت می رساند.

 

وی افزود: خاندان آل سعود از همان نسلی هستند که حوادث کربلا را رقم زدند و حتی از طفل شیرخوار نگذشتند و امروز نیز با شهادت حدود 500 نفر زائر ایرانی عید قربان را از ایرانی ها گرفتند.

 

آل سعود چشم دیدن اهل بیت(ع) را ندارند

معاون حوزه های علمیه شهرستان کاشان با بیان اینکه آل سعود چشم دیدن اهل بیت(ع) را ندارند گفت: به کوری چشم دشمنان اهل بیت(ع) درکنار گرامیداشت یاد شهدای منا، نام اهل بیت(ع) را نیز زنده نگه خواهیم داشت و نخواهیم گذاشت آنها به آرزوی خود که کم رنگ کردن نام اهل بیت(ع) در زندگی ما است برسند.

 

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه با اشاره به اینکه در فتنه 88  خانمی به نام ندا آقا سلطان به دست خودشان کشته می شود و تمام اخبار جهانی معطوف به این مسأله می شود گفت: چگونه چهار هزار نفر زائر خانه خدا در یک حادثه کشته می شوند اما همه جهان و رسانه های دنیا سکوت می‌کنند.

 

به گفته وی چند سگ ولگرد در شیراز توسط اشرار کشته شدند بلافاصله کمپین ایجاد کردند و پوشش خبری دادند که ما سگ هستیم چرا سگ ها را می کشند، جمهوری اسلامی ایران ظالم است چرا با او مقابله نمی کنید.  

 

وی افزود: همان افراد امروز بیش از چهار هزار نفر انسان بی گناه و زائر خانه خدا آن هم درسرزمین امن الهی را به کشتن می دهند اما عده ای مدعی هستند نباید به مکه می رفتند و پول حج را باید به فقرا کمک کنند.

 

به گفته وی، افراد دلسوز فقرا چرا به مسافرین ترکیه که سالانه چندین برابر حج هزینه می کنند خواستار کمک به فقرا نمی نمی شوند.

 

معاون حوزه های علمیه کاشان یادآور شد: افرادی که با عنوان دفاع از مظلوم مقابل جمهوری اسلامی ایران جبهه گیری می کنند امروز ماهیت خودشان امروز نشان دادند که هدف اصلی آنها نابودی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه عید قربان را برای ما عزا کردند، گفت: عید قربان یکی از اعیاد اسلامی است که در این عید عده ای قربانی شده اند  که هنوز آمار قطعی آنها مشخص نیست و خیلی از قربانیان منا را زنده به کامیون هایی که جنازه ها را حمل می کردند ریختند.

 

حجت الاسلام بصیرتی گفت: مدعیان دروغین حقوق بشرکه به بهانه های واهی ایران را متهم می کنند امروز چرا در برابر حادثه ای که بیش از چهار هزار نفر را قربانی کردند سکوت کرده اند./1307/202/ب3

ارسال نظرات