۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۹۱۰۱۹
صادق آهنگران مطرح کرد؛

استقبال از آثار به دلیل استفاده کردن از فرهنگ عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ صادق آهنگران در مراسم تجلیل از وی دلیل استقبال مردم از آثارش در سال های دفاع مقدس را، استفاده از فرهنگ عاشورایی و نام امام حسین(ع) دانست.
حاج صادق آهنگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صادق آهنگران نواگر سال های دفاع مقدس در مراسم تجلیل از ایشان که پیش از ظهر امروز یکشنبه پنجم مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در رابطه با دلیل موفقیت خود در این عرصه گفت: این محبت از جانب خدا و اهل بیت (ع) و برکت دعای پدر و مادر نصیب من شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ روضه خوانی در خانواده های ایرانی اظهار داشت: من این موفقیت ها را مدیون روضه های خانگی در دزفول هستم، در آن زمان پیرمرد نابینایی که در خانه ها روضه می خواند را به عنوان الگو قرار دادم و مداحی را از او فرا گرفتم.

 

نواگر سال های دفاع مقدس بیان کرد: او وقتی شروع به خواندن می کرد من هم تکرار می کردم و با تقلید از او همان حرکات را انجام می دادم.

 

آهنگران دزفول را شهر حسینی نامید و گفت: سبک های سنتی و دلچسبی در دزفول وجود داشت و سبک محلی و تلفیقی از زبان عربی و لری است و مورد پسند مردم است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشوق های او استاد حبیب الله معلم بوده است، گفت: علاوه بر ایشان سرلشکر  شهید صیاد شیرازی نیز اصرار داشتند تا به این فعالیت بپردازم.

 

نواگر سال های دفاع مقدس با اشاره به برنامه های مختلفی که در در جبهه های دفاع مقدس از جمله دعا خوانی و زیارت انجام می دادند، بیان کرد: بعد از عملیات ها و پاتک ها وقتی تعداد مجروحان و شهدا زیاد می شد برنامه اجرا می کردیم.

 

آهنگران با بیان اینکه این برنامه ها از تلویزیون نیز به نمایش گذاشته می شد، گفت:برای جذب نیرو برای عملیات ها و همچنین بعد از عملیات ها برنامه اجرا می شد و استاد حبیب الله معلمی نیز با سرودن اشعار تاثیر روحی و معنوی را بر مردم داشتند.

 

وی با بیان اینکه استقبال از آثار به دلیل فرهنگ عاشورایی و نام امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: آثار مرتبط به فرهنگ عاشورا بود، ساز و تنبور در جبهه پذیرا نبود و نوحه سنتی نوشته شده در دفترچه که با بلندگو اجرا می شد مشوق ترویج فرهنگ عاشورایی بود .

 

نواگر سال های دفاع مقدس با بیان اینکه امام خمینی (ره) تأکید داشتند تا اشعار حماسی برای مردم سروده شود، بیان کرد: زمانی که یکی از اشعار محتوای ضعیفی داشت و امام خمینی (ره) آن را دیدند تذکر دادند تا اشعار حماسی در سرودها اجرا شود./818/202/ب3

ارسال نظرات