۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۹۰۰۳۳
به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نماز عید قربان در شهرکرد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهر کرد برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام،امام جمعه شهرکرد

حجت‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری نماز عید قربان در 9 شهرستان این استان خبر داد و گفت: نماز عید قربان در شهرکرد پنج شنبه 2 مهرماه از ساعت 8 صبح به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این‌که اعیاد اسلامی علاوه بر ایجاد نشاط روحی در میان امت، فرصت ‌هایی را برای مسلمین ایجاد می‌کنند که باید قدردانشان بوده و به راحتی آن‌ ها را از دست ندهیم، تصریح کرد: یکی از مهم ترین فرصت‌های عید قربان نزدیکی به خدا است، از این رو روز عید قربان را روز نیایش نیز می‌نامند.

 

وی صله رحم را نیز یکی دیگر از فرصت های طلایی عید قربان دانست که باید قدر بدانیم و افزود: پیوند با خویشان و نیکی به آنان به ویژه پدر و مادر، از راه‌های مهم رشد و تعالی و تقرب به خدای سبحان است که پس از ایمان به خدا از بافضیلت‌ترین اعمال دینی به شمار می‌رود و اجر و پاداش مادی و معنوی فراوانی دارد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری عیادت از بیماران در روز عید قربان را نیز بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: عید قربان فرصتی است برای دیدار بیماران است تا موجب زنده شدن امید در روح خسته از دردشان شود و هم سبب گردد قدردان سلامتی خود باشیم و شکرگزار آن باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی به دلجویی از فقرا در روز عید قربان اشاره کرد و گفت: خداوند قربانی کردن در این روز را سنت قرار داد و به مردم یاد داد که در قربانی حقی برای فقیران است، بدانید که محبوب‌ترین کارها نزد خدا سیر کردن گرسنه یا پرداختن بدهی یا برطرف کردن گرفتاری او است./9457/303/ب2

ارسال نظرات