۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۰۲۷
کارشناس مسائل مذهبی:

اسلام نمونه کامل همگرایی دین با زندگی مادی است/ امامان معصوم برترین عامل ماندگاری دین اسلام

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی اسلام را نمونه کامل همگرایی دین با زندگی مادی دانست و گفت: بسیاری از ادیان گذشته به دلیل عدم سازگاری با مناسبات زندگی دنیوی مطرود شدند و فلسفه ظهور پیامبران بعدی نیز همین مسأله بوده است.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در مجلس سخنرانی و روضه خوانی که در مسجد عسگریه شهرضا برگزار شد، تحکمات کلیسا بر مبانی زندگی مادی را از جمله علل شورش ضد دینی در اروپا عنوان کرد و افزود: در پایان قرون وسطی مردمی که از ظلم و بدرفتاری کلیسا به تنگ آمده بودند بر علیه این نهاد مذهبی قیام کردند ولی با افراط در این زمینه به همراه کلیسا کلیه شعائر دینی را نیز محکوم کردند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: دین ابزاری برای تسهیل زندگی مادی و قانونمند کردن حیات دنیوی و در عین حال تأمین آخرت افراد است و هیچ یک از ادیان توحیدی بر یکی از این عوامل به تنهایی تکیه نکرده اند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، گفت: اگر مردم به درستی بدانند که امامان و پیامبران چه می گویند با آن‌ها همراهی می کنند اما دشمنی های معاندان اجازه نمی دهد سخن حق به همه برسد و از اینجا نقطه انحراف ادیان آغاز شده است زیرا دنیاپرستان با استفاده از مطالبی که عنوان نشده منویات خود را وارد ادیان کرده اند.

 

حجت الاسلام جاوری بیان تمامی مسائل مذهبی مورد نیاز بشر در طول حیات امامان معصوم را برترین عامل ماندگاری دین اسلام در طول قرن های پس از شهادت ایشان دانست و اظهار کرد: امامان معصوم ما از طرفی کلیات امور دینی را برای مردم عرضه کردند و از سوی دیگر قواعدی را برای کمال عقل و جلوگیری از انحراف آن بیان کردند که مجموع این عوامل مانع انحراف دین اسلام شده است.

 

وی اکتشافات علمی و جغرافیایی پس از مظالم کلیسا را از جمله مسائلی دانست که به روند ظهور اندیشه های ضد دینی در اروپا دامن زده است و تأکید کرد: مردم رانده شده از دین وقتی با انبوهی از اختراعات و رفاه اقتصادی مواجه شدند دین را عامل اصلی بد بختی خود دانست در حالی که جهل خود آن ها نیز در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ظهور اندیشه هایی همچون مارکسیسم و فرویدیسم را به مثابه تلاش بشر برای جایگزینی عاملی به جای دین برشمرد و گفت: بشر ذاتاً به دنبال دین است تا راهی به سوی خدا باز کند اما انحرافات دینی در اروپا این عامل را برای آن ها مسدود کرد و در نهایت اندیشه های انحرافی به عنوان عاملی مخدر جایگزین دین شدند.

 

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود دشمنی ادیان را معلول جهل و دنیا پرستی پیروان آن ها دانست و تصریح کرد: بر اساس روایتی اگر کلیه انبیای الهی در یک محل جمع شوند هیچ نزاعی بین آن ها نخواهد بود بنابرای جنگ بین مؤمنان ادیان مختلف یا ناشی از جهل پیروان آن هاست یا ناشی از غلبه دنیاگرایی آن ها.

 

وی تصریح کرد: اسلام نمونه کامل یک دین صلح طلب و منادی اتحاد ادیان است و علمای اسلام نیز همواره به این مسأله پایبند بوده اند.

 

کارشناس مسائل دینی اسلام را نمونه کامل همگرایی دین با زندگی مادی دانست و تصریح کرد: بسیاری از ادیان گذشته به دلیل عدم سازگاری با مناسبات زندگی دنیوی مطرود شدند و فلسفه ظهور پیامبران بعدی نیز همین مسأله بوده است./868/202/ب2

ارسال نظرات