۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۶۸۷
در میزگردی حوزوی بررسی شد؛

نقش و رسالت روحانیت در جنگ تحمیلی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه سپاه سیدالشهدا(ع) تهران گفت: مهمترین نقش و رسالت روحانیت در جنگ تحمیلی تقویت بینش دینی و تقویت ایمان رزمندگان بود و این امر مهم‌ترین عامل استقامت رزمندگان در برابر استکبار جهانی بود.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مختار نظری، نماینده ولی فقیه سپاه سیدالشهدا(ع) تهران امروز در میزگردی که زیر نظر سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در هشت سال دفاع مقدس، گفت: روحانیت در پیدایش انقلاب نقش مهم و اساسی داشت زیرا رهبر انقلاب امام راحل(ره) برخواسته از حوزه علمیه بود.

وی افزود: روحانیت دونقش مهم در پیدایش انقلاب داشته است که نخست نقش هدایت و رهبری نهضت و دوم پیشتازی روحانیت در جنگ تحمیلی بود.

نماینده ولی فقیه سپاه سید الشهدا(ع) تهران، تصریح کرد: آنچه سبب شد آحاد مردم وارد عرصه انقلاب شوند و حرکت انسانی عظیمی را در عصر حاضر بوجود آورند وجود رهبر فرزانه‌ای بود که مردم پیام و رسالت او را همچون رسالت پیامبر(ص) و اهل‌بیت معصومین(ع) قبول داشتند.

حجت الاسلام نظری بیان داشت: مردم ندای امام راحل(ره) را لبیک گفتند و به دعوت روحانیت جواب مثبت دادند زیرا مردم به تقوا، پارسایی و ایمان روحانیت اعتماد داشتند و این عوامل سبب پیدایش انقلاب اسلامی در عصر حاضر شد.

وی عنوان کرد: مهمترین نقش و رسالت روحانیت در جنگ تحمیلی تقویت بینش دینی و تقویت ایمان رزمندگان بود و این امر مهم‌ترین عامل استقامت رزمندگان در برابر استکبار جهانی بود .

نماینده ولی فقیه سپاه سیدالشهدا(ع) تهران، ابراز داشت: در جنگ تحمیلی روحانیون در کنار رزمندگان با دشمن مبارزه می‌کردند و در حین جنگ مسائل شرعی رزمندگان را پاسخ داده و روحیه رزمندگان را تقویت می‌کردند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به شهدای روحانی مانند محلاتی، میثمی و ردانی پور، گفت: نقش حضور طلاب و روحانیت در جنگ تحمیلی بسیار مهم بود، به مضمون سخن امام خامنه‌ای که فرمودند اگر تیپ و یا گردانی فرمانده نداشته باشد گویا بدنی است که سر ندارد و اگر همین تیپ و گردان روحانی نداشته باشد گویا آن بدن قلب ندارد و این اهمیت حضور روحانیت را در کنار رزمندگان نشان می‌دهد.

حجت الاسلام ولی‌الله ولی‌پور، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، با اشاره به آمار شهدا و جانبازان و آزادگان روحانی در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: از آغاز جنگ تحمیلی بیش از 15 هزار طلبه و روحانی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

 وی افزود: از این آمار بیش از 4هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بیش از 200نفر آزاده و دوهزار نفر جانباز هستند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، تصریح کرد: از لحاظ آمار استانی اصفهان 550شهید بالاترین آمار شهید روحانی را به خود اختصاص داده و استان مازندران 380 شهید، خراسان رضوی بیش از 350 و استان تهران بیش از 360 شهید روحانی و طلبه داشته است.

نماینده ولی فقیه سپاه سیدالشهدا(ع) تهران، در پایان خاطرنشان کرد: امروز در عرصه بسیج و ارتش 20میلیونی مانند سابق روحانیت باید نقش آفرین باشد تا سلامت بسیج حفظ شود./813/پ202/ص

ارسال نظرات