۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۹۴۰۹
مدیر کل اوقاف اردبیل:

اجرای کامل نیات واقفان از برنامه های اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به شناسایی موقوفات مرتبط با برنامه های محرم برای برگزاری ویزه برنامه های این ایام، گفت: اجرای کامل نیات واقفان از برنامه های اوقاف است.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در سومین جلسه کارگروه تحقیق و شعبه حقوقی اردبیل، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام ماه محرم نیات موقوفاتی که مرتبط در ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) بوده شناسایی شده و در ماه محرم نیات واقفان به طور کامل در این موقافات اجرا می‌شود.

 

وی بیشترین موقوفات در سطح استان اردبیل را مربوط به مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و اطعام و احسان برشمرد و افزود:‌ تلاش و جدیت بر این است تا نیات واقفان به طور کامل اجرا شود که در این راستا با شناسایی این نیات تلاش می‌کنیم تا نارسایی و قصوری در این زمینه انجام نشود.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده‌سازی مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان اردبیل برای ایام محرم و صفر بیان کرد: در مورد اجرای نیات واقفانی که مرتبط به عزاداری این دو ماه وقف خود را به ثبت رسانده‌اند برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است تا به طور مطلوب و مناسب اجرایی شود.

 

حجت الاسلام قیامی با اشاره به لزوم توجه به برنامه های ایام محرم، تاکید کرد: دعوت از علما و روحانیان کشوری برای ترویج و نشر معارف اسلامی و بیان فلسفه قیام عاشورا و همچنین تبیین آثار و برکات فرهنگ حسنه وقف و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در مورد ماه محرم و صفر، جزو برنامه هایی است که امسال اداره کل اوقاف استان به آن می پردازد.

 

وی به ضرورت راه اندازی دستجات عزاداری با محوریت امامزادگان و اماکن متبرکه، اشاره کرد و گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری عزاداری های محرم و صفر در اماکن متبرکه استان انجام شده است./937/203/ب3

 

ارسال نظرات