۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۹۹۳
امام جمعه اردل مطرح کرد؛

مسؤولان برای توسعه فرهنگ اکتفا به شعار کرده‌اند/ تعطیلی 90 مسجد در شهرستان اردل

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردل با اشاره به این که متأسفانه در شهرستان اردل مسؤولان برای توسعه فرهنگ تنها شعار می دهند، گفت: باید همه نسبت به امور دینی و فرهنگی مردم دغدغه داشته باشیم که متأسفانه این روحیه در بین مسؤولان کم تر دیده می شود.
سلمان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام موسی سلمان پور، امام جمعه اردل، صبح امروز در نشست ستاد اقامه نماز این شهرستان، با انتقاد از سبک شمردن نماز در شهرستان اردل و بی توجهی مسؤولان به این مقوله مهم فرهنگی اظهار داشت: متأسفانه در شهرستان اردل مسؤولان برای توسعه فرهنگ تنها شعار می دهند و این تأسف آور است.

 

وی حضور جدی مسؤولان در میدان عمل را تنها راه نهادینه کردن امور فرهنگی در شهرستان محروم اردل خصوصا در بحث نماز دانست و ابراز داشت: باید همه نسبت به امور دینی و فرهنگی مردم دغدغه داشته باشیم که متأسفانه این روحیه در بین مسؤولان کم تر دیده می شود.


حجت الاسلام سلمان پور با تأکید بر این که تا نماز جماعت و اول وقت در جامعه نهادینه نشود، فرهنگ عمومی مردم اصلاح نمی شود، از تعطیلی بسیاری از مساجد این شهرستان به دلیل کمبود روحانی گلایه کرد و اظهار داشت: با دست خالی و کمبود امکانات نمی شود برای دین مردم و فراگیر شدن فرهنگ اسلامی در جامعه کار کرد.

امام جمعه اردل با اشاره به این که بیش از 100 مسجد در شهرستان اردل وجود دارد که متأسفانه نزدیک به 90 مسجد آن تعطیل و یا به حالت نیمه تعطیل در آمده است، گفت: مهم ترین عامل تعطیلی مساجد، کمبود روحانی است و این مهم ترین مشکل فرهنگی شهرستان اردل است.


این مقام مسؤول با اشاره به این که باید بودجه های فرهنگی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی هر منطقه در اختیار سازمان های فرهنگی قرار گیرد، تصریح کرد: اگر می خواهیم از موازی کاری در امور فرهنگی که یکی از آفت های امروز جامعه است، خودداری شود و اولویت بندی های فرهنگی به خوبی در مناطق انجام گیرد، باید همه تصمیم گیری های فرهنگی در شوراهای فرهنگ عمومی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سلمان پور با بیان این که یکی از مهم ترین اصول حکومت اسلامی که مقام معظم رهبری آن را مهم‌تر از اقتصاد دانستند، مسأله فرهنگ است، گفت: امام(ره) کار فرهنگی کرد و سبب پیروزی انقلاب شد و اگر این مسأله جدی گرفته نشود بنا به فرموده رهبری به شبیخون فرهنگی دچار خواهد شد.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در پایان با یادآوری این که نباید غیرت اسلامی در این جامعه اسلامی از بین برود، تصریح کرد: اگر غیرت اسلامی در این جامعه از بین رفت دیگر روحیه شهادت طلبی و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از بین خواهد رفت و جریان کشور اندلس که کشور اسلامی بود و بعد مسیحی شد پیش می آید و این یک خطر جدی است./9457/202/ب3

ارسال نظرات