۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۱۳۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

اجازه ندهیم نمادهای منکر به فرهنگ تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نسبت به عمومیت یافتن نمادهای منکر و غربی در جامعه هشدار داد و گفت: نباید اجازه داد نمادهای منکر و غربی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
نشست روسا و دبيران ستاد امر به معروف و نهي از منکر آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست رؤسا و دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به تبدیل شدن برخی نمادهای غربی به فرهنگ عمومی هشدار داد و افزود: در حال حاضر در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه نمادهای منکری در حال گسترش است که نظم اجتماعی و عفت عمومی را بر هم می زند.

 

وی اذعان کرد: در برخی موارد با غفلت مسؤولان این نمادها در جامعه جاافتاده و تبدیل به فرهنگ عمومی می شود و مقابله با این نمادهای منکر را در آینده مشکلتر می کند.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی تأکید کرد: مسؤولان باید در ابتدا با بروز نمادهای غربی برخورد کنند چرا که در صورت سستی، نمی توان با مسأله ای که تبدیل به فرهنگ شده مقابله کرد.

 

وی دسترسی آسان به بازی های رایانه ای غیرمجاز را نمونه ای از نمادهای منکر در جامعه خواند و افزود: امروزه بازی های رایانه ای غیرمجاز به وفور در ویدئو کلوپها و سی دی فروشی های شهر ارومیه وجود دارد این درحالی است که فروش این بازهای رایانه ای در کشورهایی همچون آمریکا، مالزی، روسیه و ژاپن ممنوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اظهار تأسف گفت: امروزه کودکان ما در اثر بازی های غیرمجاز رایانه ای در فضای مجازی وارد زندگی و مباحث زنانشویی می شوند که اثرات مخرب روحی و جسمی را به دنبال دارد و آینده جامعه را با مشکل مواجه می کند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه هیچ گونه برخوردی در زمینه بازی های رایانه ای وجود ندارد، البته با شرایط کنونی ارتباطات نمی توان مانع استفاده ازاین نرم افزارها و بازی ها شد اما باید ناامنی ایجاد شود تا کودکان نتوانند بدون اطلاع خانواده به چنین بازی هایی دسترسی داشته باشند.

 

وی اذعان داشت: باید در زمینه بازی های رایانه ای چاره ای اندیشیده شود، درکشورهایی که خود سازنده این بازی ها هستند ممنوع است اما در کشور ما که قانون کپی رایت رعایت نمی شود به راحتی تکثیر و توزیع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به کارناوال های عروسی پرداخت و گفت: به راه انداختن کارناوال های عروسی در جاده ها در کنار بروز مباحث منکراتی و عدم رعایت حجاب و عفاف، موجب برهم خوردن نظم عمومی جامعه شده و به نظر می رسد کم کم تبدیل به فرهنگ عمومی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: وظیفه پلیس است که در کنار تذکر نسبت به عدم رعایت شئونات اسلامی، نسبت به نظم دهی این کارناوال های عروسی اقدام کند.

 

وی اضافه کرد: امروزه به دلیل نظارت و ممانعت از برگزاری مراسم های مختلط، جشن عروسی ها به خارج از شهر کشانده شده است و مراسم به صورت مختلط برگزار می شود که اگر جلوی این کار گرفته نشود تبعات جدی خواهد داشت.

 

امام جمعه ارومیه نسبت به عمومیت یافتن نمادهای منکر و غربی در جامعه هشدار داد و تأکید کرد: نباید اجازه داد نمادهای منکر به فرهنگ تبدیل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: اگر نمادهای غربی به فرهنگ تبدیل شود خود به خود احساس مسؤولیت از افراد سلب شده و به مباحث عرفی و معمولی جامعه تبدیل می شود.

 

وی افزود: باید با همفکری و هم اندیشی مسؤولان راهکاری پیدا شود تا نمادهای فرهنگ غرب از بین رود و یا حداقل مانعی ایجاد شود.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در ادامه بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن و روایات ائمه معصومان اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مباحث مهم دین اسلام است که باید از سوی آحاد جامعه و به ویژه مسؤولان مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان حاضران را به عبادت شبانه به ویژه در دهه اول ذی الحجه توصیه کرد و افزود: از فرصت ماه ذی الحجه برای شب زنده داری، تهجد و عبادت بهره بگیرید که بسیار مورد سفارش است.

 

در ادامه این جلسه ائمه جمعه و دبیران ستادهای شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و به بررسی مسائل و مشکلات پرداختند.

 

نشست رؤسا و دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با حضور امام جمعه ارومیه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی و معاون امور استان های ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد./936/202/ب1

ارسال نظرات