۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۱۷۴
رییس دانشگاه آزاد الیگودرز در بازدید از مدرسه علمیه مهدیه:

فعالیت در حوزه های علمیه محدودیت زمانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه آزاد شهرستان الیگودرز با بیان این که فعالیت حوزه های علمیه باید جهادی باشد، گفت: فعالیت در حوزه های علمیه محدودیت زمانی ندارد.
نشست مدرسه  علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، خلیل غفاری، رییس دانشگاه آزاد الیگودرز، عصر امروز در بازدید از مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، گفت: مدارس علمیه منشأ برکات در جامعه هستند.

 

وی با اشاره به نحوه تربیت طلاب در مدارس علمیه عنوان داشت: توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه رسالت اصلی مدارس علمیه است.

 

خلیلی در ادامه افزود: تربیت طلاب در مدارس علمیه با تربیت دانشجویان در دانشگاه ها متفاوت است.

 

وی تصریح کرد: در مدارس علمیه افزون بر فراگیری علوم، طلاب در درجه اول از نظر اخلاق تربیت می شوند و این امتیاز مدارس علمیه است.

 

رییس دانشگاه آزاد شهرستان الیگودرز با اشاره به این که فعالیت حوزه های علمیه باید جهادی باشد، عنوان داشت: فعالیت در حوزه های علمیه نباید جنبه مادی در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان این که فعالیت در حوزه های علمیه نباید محدود به ساعات اداری باشد، تصریح کرد: فعالیت حوزه های علمیه باید جهادی باشد.

 

حوزه های علمیه پرچمدار صیانت از ارزش های الهی هستند

خلیلی با تقدیر از زحمات مسؤولان حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه پرچمدار صیانت از ارزش های الهی هستند.

 

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این مدرسه علمیه گفت: 130 طلبه در این مدرسه مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند.

 

وی با بیان این که در حوزه های علمیه اخلاق از تحصیل مهم تر است، عنوان داشت: طلاب مدارس علمیه باید نمونه بارز اخلاق باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان این که طلاب در کنار فراگیری علوم دینی باید به تهذیب نیز اهمیت دهند، خاطرنشان کرد: کلاس های اخلاق در طول سال تحصیلی، با حضور اساتید حوزه برای طلاب برگزار می شود.

 

وی نقش اساتید را در موفقیت طلاب مؤثر دانست و یادآور شد: پنج استاد در مدرسه علمیه الیگودرز مشغول تحصیل هستند و با پیگیری های صورت گرفته یک استاد دیگر جذب می شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات