۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۹۲۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ ثبت‌نام دوره آموزش مقدماتی مهدویت در استان مرکزی، برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و بازسازی عملیات مطلع الفجر(فتح شیاکو) در اراک از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا تاج آبادی مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره آموزش مقدماتی مهدویت خبرداد و گفت: ثبت‌نام این دوره آموزشی در سطح استان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت در این دوره برای عموم آزاد است بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره مقدماتی مهدویت تحت عنوان«نگین آفرینش» می‌توانند به نمایندگی بنیاد مهدی موعود(عج) در استان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام تاج آبادی آشنایی با معارف و فرهنگ مهدویت را مهمترین هدف برگزاری این دوره دانست و اظهار کرد: این دوره آموزشی با حضور شرکت‌کنندگان اواخر شهریور ماه امسال زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت در مجتمع فرهنگی مهدی یاوران قم برگزار خواهد شد.

 

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی در پایان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی از حضور اساتید برجسته مرکز تخصصی مهدویت قم از مباحث نگین آفرینش یک و دو بهره‌مند می‌شوند و در پایان به آنها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

 

دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران برگزار می شود

ابراهیم فتحی، دبیر مؤسسه رهپویان انتظار خمین لزوم توجه به توسعه مبانی قرآن را از جمله برنامه‌های در دستور کار تمامی ادارات و نهادها بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود با اجرای مسابقات قرآنی گام‌های مؤثری در زیر ساخت‌های فرهنگ قرآنی برداریم.

 

وی تحقق تربیت قرآنی را در گرو نهادینه کردن فرهنگ حیات بخش قرآن در بستر عمومی جامعه دانست و ادامه داد: با برگزاری مسابقات و دیگر محافل قرآنی می‌توان به تقویت ایمان و دانش دینی در جامعه امیدوار بود.

 

فتحی در ادامه تصریح کرد: مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات ویژه جوانان و ورزشکاران به منظور اعتلای دانش قرآنی و کسب معرفت دینی در شهرستان خمین برگزار شد.

 

وی از حضور بیش از یکصد متسابق در این مرحله خبرداد و گفت: خوشبختانه این دوره از مسابقات از رشد قابل توجهی نسبت به سال مشابه گذشته برخوردار بود که امید است این روند روبه رشد در سال‌های آینده تداوم داشته باشد.

 

فتحی در ادامه  با اشاره به کسب 34 رتبه برتر اول تا سومی در این دوره از مسابقات، اضافه کرد: 18 نفر از متسابقان به عنوان اولی دست یافتند که در مرحله استانی که آبان ماه جاری برگزار خواهد شد با دیگر رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت.

 

آیین فرهنگی آبروی محله، افتخار کوچه در اراک برگزار شد

این آیین با حضور جمعی از ساکنان منطقه کوی رضوی و مسوولان بسیج و سپاه استان با هدف فرهنگ سازی نقش ایثار و شهادت و قدردانی از مقام شامخ شهدا برگزارشد.


نخستین برنامه این طرح، معرفی خدمات شهید حاج عباس نجفی بود که با استقبال مردم محله و ساکنان این منطقه مواجه شد.


شناساندن سیره اخلاقی، معیشتی و تربیتی شهدای انقلاب اسلامی به نسل جوان از دیگر اهداف اجرای این برنامه فرهنگی و معنوی است.


یافتن راه های جدید برای ارتباط مطلوب تر با خانواده های شهدا و بازگویی خاطرات و وجه اخلاقی و معرفتی شهدا از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.


بر اساس اعلام مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی، 21 برنامه با عنوان آبروی کوچه ها ، افتخار محله شامل هفت برنامه در اراک، دو برنامه در ساوه، دو برنامه در خمین و در بقیه شهرهای استان یک برنامه توسط نواحی شهری بسیج اجراء می شود.

 

عملیات مطلع الفجر(فتح شیاکو) در اراک بازسازی می شود

محسن گلشن زاده معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان این که، عملیات مطلع الفجر(فتح شیاکو) در اراک بازسازی می شود، گفت: 31 شهریور ماه جاری در نمایشگاه دفاع مقدس اراک ، بازسازی عملیات مطلع الفجر(فتح شیاکو) احرایی می شود.

 

گلشن‌زاده در ادامه در رابطه با برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی در در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری آیین روز سرباز در نواحی سپاه استانی، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقه های ورزشی و هنری، اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای صبحگاه سراسری دانش آموزی و برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و راهیان نور برخی از مهمترین عناوین سپاه روح الله استان مرکزی در هفته دفاع مقدس است.

 

شایان ذکر است، نمایشگاه دفاع مقدس در استان مرکزی از 31 شهریور ماه جاری به مدت یک هفته در کیلومتر پنج محور اراک - هزاوه در تیپ 71 روح الله برگزار می شود. /842/203/ب1

ارسال نظرات