۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۸۴۵۵۳
سردار نقدی:

توسعه دانش و فناوری های نوین بومی راه غلبه بر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ سردار نقدی توسعه دانش، علم و فناوری های نوین بومی را یکی از راه های غلبه بر استکبار جهانی دانست و گفت: باید با استفاده از دانش بومی و فناوری‌های نوین تمام نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کنیم.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، ظهر امروز در دومین نشست سراسری مسؤولان بسیج علمی کشور در اردبیل، یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان و استکبار جهانی به ویژه آمریکا را غلبه علمی دانست و گفت: باید با استفاده از دانش بومی و فناوری‌های نوین تمام نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکا در هیچ کدام از مولفه‌های اقتصادی برتری ندارد، افزود: این کشور با تنفس مصنوعی اقتصاد خود را می‌گذراند و حتی با کشورهای ژاپن، چین و کشورهای شرقی نمی‌تواند رقابت کند.

 

سردار نقدی تنها عامل ماندگاری اقتصاد متزلزل آمریکا را تنفس مصنوعی دانست و تصریح کرد: آمریکا با تولید چند ماده اولیه آن را به قیمت بسیار بالا به فروش می‌رساند که این یک نوع تنفس مصنوعی است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و به ویژه شهید بالازاده، بیان کرد: اردبیل نخبگان و علمای بسیار زیادی از جمله آیت‌الله مشگینی، آیت‌الله مروج و مقدس اردبیلی را تحویل نظام جمهوری اسلامی ایران داده است که یاد و خاطره این عزیزان برای همیشه در تاریخ ایران جاویدان می‌ماند.

 

وی افزود: ما باید با تمام توان میراث گران‌بهای شهدای والامقام را قدر بدانیم و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروزی به‌ویژه جوانان انتقال دهیم تا در پیشگاه شهدا و خداوند شرمنده نباشیم.

 

سردار نقدی یکی از مشکلات اساسی جامعه بشری امروز را بها ندادن به علم دانست و اظهار داشت: ما باید بهره کافی را از ابعاد مختلف علم ببریم چراکه علم در دنیا حرف اول را می‌زند و امروزه استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل با استفاده از علم کشورهای فلسطین، یمن و دیگر کشورهای مسلمان را مورد بمباران و کشتار قرار داده‌ و علم را در کشتار مسلمانان به‌کار برده‌اند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، بیان داشت: امروزه دشمنان و استکبار جهانی با استفاده از علم امنیت کشورهای مختلف را به خطر انداخته و با جاسوسی و تروریست پروری امنیت دنیا را به مخاطره انداخته‌اند و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای نوین جنایات هولناکی را مرتکب شده‌اند.

 

دشمن با ماهواره و شبکه های اجتماعی در صدد نفوذ به عمق خانه های ما است

وی به اقدامات استکبار در کشورهای خاورمیانه و به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان و استکبار جهانی با استفاده از ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی که این ابزار نیز با علم ایجاد شده است، درصدد هستند به عمق خانه‌های ما نفوذ کنند و فرهنگ و امنیت ما را تحت تأثیر خود قرار دهند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بابیان اینکه کشور آمریکا با تولید ابزارهای مختلف از مواد اولیه ارزان درآمد زیادی را کسب می‌کند، افزود: اقتصاد آمریکا وابسته به تنفس مصنوعی است، چنان‌که آمریکا با درست کردن هواپیمای جنگنده که از آلومینیوم و مس و فولاد و دیگر قطعات تولید می‌شود که فرآیند تولید آن 3 میلیون دلار است، آن را به 80 میلیون دلار می‌فروشد و مهم‌ترین مزیت اقتصادی آمریکا فناوری‌های انحصاری بوده و آمریکا در هیچ‌یک از مؤلفه‌های اقتصادی موفق نبوده و تنها وابسته به این دسته از فناوری‌ها است.

 

سردار نقدی، بیان کرد: برای اینکه شعار مرگ بر آمریکا را به‌صورت عملی تحقق‌ بخشیم، نیاز است در تمام حوزه‌های علمی بر آمریکا غلبه کنیم که این غلبه علمی می‌تواند استکبار و دشمنان اسلام را برای همیشه از بین ببرد.

 

وی افزود: یکی از راهکارهای مقابله با دشمنان و استکبار جهانی، پیوند دانشگاه و علم با مراکز رشد است و در این راستا نیاز است همگان با وحدت و همدلی بتوانند با تکیه‌ بر فناوری‌های بومی کشورمان را به پیشرفت‌های قابل‌ توجهی برسانند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه نتایج به‌دست‌آمده در معاونت علمی و ستاد نخبگان نیروهای مسلح بسیار خوب بوده، اظهار کرد :این دستاوردها در مقابل دشمنان کفایت نمی‌کند و باید تلاشمان را بیش از گذشته افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه صنعت موشک‌سازی و تولید ماهواره با صنعت خودروسازی کشور قابل‌ مقایسه نیست، گفت: یکی از دلایل برتری صنعت ماهواره و موشک‌سازی، اتکا به توان داخلی و فناوری نوین است که باید این اتفاق در صنعت خودروسازی نیز انجام شود.

 

پویایی اقتصاد کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است

سردار نقدی یکی از راهکارهای پویایی اقتصاد کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد متکی به علم و دانش بومی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در رهنمودهای خود تأکیدات زیادی را بر مسائل علمی دارند که ما باید در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار گیریم و بهتر است به یاد داشته باشیم هر جا که کشور ما با وجود تحریم‌ها توانسته با استفاده از فناوری‌های نوین داخلی عمل کند، بسیار موفق بوده است و ما باید با تمام همت و با اتکا به توان داخلی در مسیر توسعه کشور گام برداریم که این امر مسلماً برای کشور موفقیت‌آمیز خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: باید با اعتماد به‌ نفس کامل و با مدیریت راهبردی و هدایت درست از ظرفیت‌های کشور در راستای توسعه کشور استفاده کنیم و خلأهای موجود را پیدا کنیم و برای آن راهکاری مناسب ارائه دهیم زیرا اصلی‌ترین گره کشور مسأله علم و فناوری و مدیریت دانش است که باید در این راستا همگان با استفاده از توان داخلی و مدیریت دانش و علم و فناوری کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دهند.

 

سردار نقدی گفت: بسیج علمی در کشور باید مدیریت دانش را مبنای کار خود قرار دهد و با وجود اینکه در برخی دستگاه‌های اجرایی بروکراسی‌های اداری وجود دارد، بسیج علمی باید با ورود به این امر راه را برای جوانان نخبه باز کند تا آن‌ها بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید علم و اختراعات جدید بپردازند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: ما باید مسایل و مشکلات واقعی کشور را به‌طور دقیق ارزیابی کنیم و در این زمینه سؤال‌های واقعی را مطرح کنیم تا بتوانیم برای پیشرفت کشور گام اساسی برداریم./937/پ201/ب4

ارسال نظرات