۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۱۹۳
جانشین ستاد احیاء امر به معروف کرمانشاه:

رسالت مهم رسانه ها تبیین قانون حمایت از آمران به معروف است

خبرگزاری رسا ـ جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه استناد به اصل 8 قانون اساسی دعوت به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: با توجه به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین انتظار ما از رسانه‌ها تبیین این قانون در سطوح مختلف جامعه است.
علي اکبر کرمي، جانشين دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار علی اکبر کرمی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین انتظار ما از رسانه‌ها تبیین این قانون در سطوح مختلف جامعه است.


وی با استناد به اصل 8 قانون اساسی دعوت به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی  دانست و خاطر نشان کرد: این قانون در 24 ماده و 19 تبصره به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده و وظیفه دولت نسبت به مردم، مردم به دولت و متقابلا مردم به مردم در احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است.


جانشین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، برگزاری جلسه ستادی با نخبگان و نیز مسؤولان دستگاه قضا را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای احیای این فریضه نام برد و اظهار کرد: فرهنگ سازی در راستای افزایش مسؤولیت پذیری مردم اولویت کاری ما محسوب می‌شود و در این زمینه از مفاهیم قرآن و عترت، بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و نیز از ظرفیت رسانه‌ها و دیگر سازمان‌های فرهنگی استفاده می‌شود.


 سردار کرمی بحث آموزش را مهم‌ترین نکته در جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و بیان کرد: تجهیز امکانات و نیروی انسانی وظیفه ستاد است و در این راستا طرح طلایه‌داران معروف با حضور 302 گروه در قالب تیم‌های 10 نفره اجرا شده است.


 وی با اشاره به برگزاری 5 مانور تذکر لسانی در استان کرمانشاه گفت: طرح طلایه‌داران معروف وظیفه اطلاع‌رسانی، جذب، شناسایی، آموزش و به کارگیری افراد را دارد.


سردار کرمی درباره اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه بیان کرد: ریاست این ستاد در استان را آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان عهده دار است، همچنین استاندار، دادستان استان، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناجا و فرمانده ارشد سپاه در استان نیز از دیگر اعضای این ستاد هستند./967/پ202/ح

ارسال نظرات