۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۳۹۴۷
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی خبرداد؛

حضور بیش از ۲۰۰ مبلغ تخصصی مهدویت در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی از حضور بیش از 200 مبلغ تخصصی مهدویت در ایام سال تحصیلی جدید در مدرسه‌های خراسان جنوبی خبرداد.
مدير بنياد مهدويت خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام خوشخو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد رضا خوشخو صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل بنیاد مهدویت بیرجند با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار و مهدویت یک فرهنگ سازنده و تکامل بخش انسانی است، گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه اسلامی افراد منتظر تربیت کنیم باید بستر این تربیت را از همان دوران کودکی و دانش آموزی آغاز کنیم.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار یکی از سازنده ترین فرهنگ‌ها در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است، تصریح کرد: همانطور که دشمن برنامه فرهنگی خود را در دراز مدت آغاز کرده و ادامه داده ماهم برای مقابله با این نقشه دشمن باید یک برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم که فرهنگ انتظار این برنامه‌ریزی هدفمند و بلندمدت را در اختیار ما قرار داده است.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتظار فرج تنها یک بعد از زندگی یک مسلمان حقیقی نیست، ادامه داد: فرهنگ انتظار تمامی ابعاد زندگی یک فرد را تشکیل می‌دهد و یک مؤمن حقیقی باید سبک زندگی، کار، تحصیل، شغل و حتی نفس کشیدنش هم بر محور این فرهنگ باشد و به همین دلیل برای اینکه انس فرد با این فرهنگ همیشگی و عمیق شود لازم است از همان دوران کودکی ابعاد مختلف این فرهنگ به فرد آموخته شود.

 

حجت‌الاسلام خوشخو با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون استقبال طلاب خراسان جنوبی از دوره های تربیت مربی متخصص مهدویت بسیار خوب بوده است، گفت: در همین راستا تعداد مربیان متخصص در زمینه مهدویت در سطح استان افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید بیش از 200 مربی متخصص مهدویت در میان دانش آموزان در مدارس حضور خواهند یافت.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مهدی یاوران در سال‌های گذشته با حضور مبلغان متخصص تنها در مدارس متوسطه و در مقاطع راهنمایی انجام می شد، افزود: امسال برای نخستین بار طرح مهدی یاوران در مدارس ابتدایی سطح استان انجام شده و دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت ویژه با مباحث مهدویت و انتظار آشنا خواهند شد.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تعداد کانون های مهدویت در دانشگاه‌های خراسان جنوبی هم افزایش یافته است، ادامه داد: از این پس روزهای فعالیت ملبغان و مربیان در این کانون ها از دو روز در هفته به تمام ایام هفته افزایش خواهد یافت که دلیل این امر استقبال خوب دانش آموزان از برنامه‌های فرهنگی این کانون ها است.

 

حجت‌الاسلام خوشخو یادآور شد: در ایام سال تحصیلی جدید دوره های تربیت مربی متخصص و عمومی مهدویت در بنیاد مهدویت استان ادامه داشته و علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره ها می‌توانند به بنیاد مهدویت خراسان جنوبی واقع در خیابان شهید مطهری بیرجند مراجعه کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات