۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۸۳۸۵۸
امام جمعه اردبیل:

سردمداران اصلی تروریسم امروز مدعی خسارت از قربانیان ترور هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه امروز در عرصه مبارزه با تروریسم جای جانی و قربانی عوض شده است، گفت: سردمداران اصلی تروریسم با وجود هزاران جنایت در جهان امروز مدعی دریافت خسارت از قربانیان تروریسم هستند.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با یادآوری روز 8 شهریور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در چنین روزی که به روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، گفت: در جهان معاصر در عرصه مبارزه با تروریسم جای جانی و قربانی عوض شده است و سردمدار اصلی تروریسم یعنی آمریکا مدعی خسارت از قربانیان تروریسم شده و قصد دارند قربانیان تروریسم را پای محاکمه و پرداخت خسارت بکشانند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا اخیرا با ادعای قربانی شدن جمعی از آمریکایی ها به دست ایران، دو میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران را مصادره کرده است، افزود: آنها در برابر خسارت ادعایی اقدام می کنند ولی مسؤولان ما در برابر خسارات و ضررهای قطعی آمریکا اقدامی انجام نمی دهند.

 

امام جمعه اردبیل در این خصوص به شهادت 250 انسان بی گناه در هواپیمای مسافربری ایران که از سوی ناو آمریکایی هدف قرار گرفت و به قربانیان سلاح های شیمیایی عراق که اخیرا آمریکا اعلام کرد این سلاح ها توسط آمریکا در اختیار صدام قرارگرفته بود و قربانیان 28 مرداد و به 17 هزار شهید ترور و همچنین شهدای هسته ای اشاره کرد و گفت: مسؤولان ما باید در محاکم بین المللی جهت اخذ خسارت های مادی و معنوی این قربانیان مظلوم، طرح دعوی نمایند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به شهادت 5 هزار انسان بی گناه که با دستور آمریکا و اجرای دولت وهابی عربستان صورت گرفت، اظهار داشت: این روزها رییس جمهور آمریکا مدام از خطر ایران صحبت می کند اما با 5 هزار جنایت، عربستان سعودی در نزد آنها دولت بسیار شایسته و بی خطر است.

 

هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به هفته دولت و ضرورت بیان خدمات دولت، طرح تحول سلامت را در تاریخ بهداشت و درمان بی نظیر توصیف کرد و بیان داشت: پرداخت فقط 5 درصد صورتحساب بیمارستان، خدمت بسیار بزرگی به ملت بزرگ مخصوصاً قشر آسیب پذیر است.

 

وی افزود: راه اندازی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در استان با تعرفه حداکثر 3600 تومان اوج توفیق در سیستم درمانی کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین مهار آب های مرزی و مدیریت مصرف آب کشاورزی و پایان دادن به مذاکرات هسته ای را از کارهای خوب دولت دانست.

 

وی حضور وزرا در استان ها به مناسبت های مختلف را از دیگر توفیقات دولت دانست و با مغتنم شمردن حضور وزیر شایسته و موفق کار در استان و در مصلی و ارائه گزارش عملکرد دولت، از وی که از فرزندان و مفاخر استان است خواست عنایت خاصی به استان داشته باشند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات