۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۳۳۴۹
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا:

نظارت دقیقی بر کمک های مردمی به مساجد وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا موروثی شدن هیأت امنای برخی مساجد را یک آسیب فرهنگی جدی برشمرد و گفت: جوان گرایی و استفاده از آرا و اندیشه های نو در هیأت امنای مساجد زمینه لازم برای گرایش جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم می آورد.
حجت الاسلام ابراهيمي  رييس اداره اوقاف شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا شب گذشته در جلسه شورای اسلامی این شهرستان ضمن تأکید بر لزوم اتخاذ ساز و کارهای قانونی برای سازماندهی امور مساجد اظهار کرد: در حال حاضر هماهنگی امور مساجد متولی خاصی ندارد و هر یک از ادارات دخیل در امر مساجد به نوبه خود بخشی از امور را تکفل می کنند.

 

 

وی سیاست گذاری جامع امور مساجد را راهکار مناسبی بر تدوین قوانین و مقررات مدیریت مساجد بر شمرد و عنوان کرد: اگر مساجد تحت نظارت و ساماندهی یک اداره یا نهاد مشخص باشند، روند اجرایی امور آنها آسان تر و از اتلاف وقت و سرمایه برخی مساجد نیز جلوگیری خواهد شد.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا کاهش شدید بودجه و اعتبارات  تملک دارایی مساجد را معضل عمده این اداره در حمایت از امور مساجد برشمرد و تصریح کرد: این کاهش اعتبارات تملک دارایی شهرستان در حالی انجام شده است که تعداد قابل توجهی از مساجد شهرستان فاقد امکانات اولیه بهداشتی و عمرانی هستند.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به باور عمومی در خصوص تملک اولیه موقوفات مردمی از سوی اداره اوقاف اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه هیچ گاه در مسأله تولیت موقوفات دخالت نمی کند، بلکه قانون تملک اولیه مساجد موقوفه عام برای تعیین سرپرست رسیدگی به امور مساجد و جلوگیری از تخریب یا بروز مشکلاتی از این نوع برای مساجد در آینده است.

 

 

وی موروثی شدن هیأت امنای برخی مساجد را یک آسیب فرهنگی جدی برشمرد و گفت: جوان گرایی و استفاده از آراء و اندیشه های نو در هیأت امنای مساجد زمینه لازم برای گرایش جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم می آورد./868/پ203/ب4

 

 

ارسال نظرات