۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۸۲۴۶۹
رییس شورای اسلامی شهر کاشان:

نهادینه کردن مردم سالاری دینی از وظایف مهم نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر کاشان نهادینه کردن مردم سالاری دینی را یکی از وظایف مهم نظام اسلامی دانست و گفت: علیرغم همه فراز و نشیب ها و توطئه های دشمنان اسلام، جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات و تأثیرگذار در منطقه و جهان است.
علي رسول زاده رييس شوراي اسلامي شهركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی رسولزاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران شهرستان، نهادینه کردن مردم سالاری دینی را یکی از الگوهای مهمی دانست که نظام اسلامی پیاده کرده است.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز توانسته است بیش از سی انتخابات را با موفقیت و با حضور همگانی مردم و همه دستگاه ها و نهادها مستقیم و غیر مستقیم برگزار کند که همه این موفقیت ها در عرصه میدانی، نشأت گرفته از مردم سالاری دینی است که ریشه در قرآن و آیات و روایات دارد.

 

رییس شورای اسلامی شهرکاشان در ادامه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی در علم و فناوری و دستاوردهای آن در بخش های مختلف نانو، انرژی، ماهواره و نظامی و تسلیحاتی یاد آور شد: دشمن با شناختی که از قدرت ایران در دفاع مقدس دارد و به این نکته آگاه است که رزمندگان اسلام در حالی که از داشتن سیم خاردار نیز محروم بودند هشت سال در برابر همه دنیا مقاومت کردند تا به پیروزی رسیدند، از این رو دشمن براساس این شناخت هرگز جرأت حمله به ایران را ندارد، کما این که اگر جرأت حمله به ایران را داشته باشد مطمئن باشید به فردا موکول نخواهد کرد.

 

رسولزاده با اشاره به این که دشمن به خوبی می داند که با ایران اسلامی نمی تواند درگیر شود گفت: اگر دشمن توان حمله به ایران را ندارد به دلیل تأثیرگذاری الگوهای اسلامی است که ایران به جهان معرفی کرده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه گفت: اگر امروز با چالش هایی روبرو هستیم اما در عوض فرصت هایی را در پیش روداشته و توانسته از فرصت های پیش رو استفاده کنیم.

 

وی از  عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه به عنوان یکی از چالش های پیش رو نام برد و گفت: با تعاریفی که در قانون آمده است با عدالت اجتماعی در جامعه فاصله داریم و این در حالی است که تحقق عدالت اجتماعی است که می تواند مردم را در میدان نگه دارد.

 

رییس شورای شهر کاشان، عدم تبدیل ایران به یک قدرت برتر اقتصادی را به عنوان چالش دوم نام برد و گفت: اگر در این حوزه  با مشکل روبرو هستیم برای این است که نتوانسته ایم در این بخش مدیریت کنیم.

 

ضعف ما در قانون سبب شده تا هر کسی تفسیر به رأی کند

رسولزاده در ادامه تحکیم بنیان های قانونمداری را از موضوعات مهم کشور نام برد و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب مرتب بر قانون مداری تأکید دارند به دلیل ضعف ما در قانون است که هرکسی تفسیر به رای می کند، بنابراین برای موفقیت باید به قانون تمکین کنیم حتی اگر قانون بر خلاف میل ما باشد.

 

وی همچنین به مشکل نظام اداری به عنوان چالش چهارم پیش رو نام برد و افزود: متأسفانه نظام اداری با آرمان هایی که در قانون اساسی است فاصله دارد و امروز حداقل در محورهایی که زیر نظر شورای اسلامی شهر است، چنانچه شهروندی برای انجام امور به شهرداری مراجعه کنند با مشکلاتی روبرو می شود.

 

برنامه ریزی ها با بودجه ها همخوانی ندارد

به گفته وی نظام اداری کشور و به تبع آن در شهرستان ها با مشکلاتی روبرو است که برای رفع آن باید دست واسطه ها کوتاه شود تا از معطلی مردم کاسته شود و برای این کار نیازمند حرکت به سمت و سوی سیستم الکترونیک است تا شهروندان بتوانند به راحتی و مستقیم از آن بهره شوند.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان از برنامه ریزی های اشتباه نهایی که با بودجه ها و اعتبارات هیچ سنخیتی ندارد به عنوان آخرین چالش نام برد و افزود: برنامه ریزی ها با بودجه ها همخوانی ندارد و اصولا برنامه ریزی ها سلیقه ای است و با روز مرگی روبرو شده ایم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات