۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۰۳۷
چمران:

دولت هیچ کمکی به شوراهای اسلامی نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان به این که دولت هیچ کمکی به شوراهای اسلامی نمی‌کند، تصریح کرد: امروزه خدمات رسانی های شوراهای اسلامی در جامعه به پای دولت نوشته می‌شود و در این راستا دولت هم باید شرایط پیش‌ روی شهرداری‌ها را تسهیل کند.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران ، ظهر امروز، در دومین روز از پنجاه و دومین اجلاس مشورتی روسای شوراها و شهرداران مراکز استانهای کشور در سالن غدیر استانداری استان مرکزی برگزار گردید، با بیان این که شوراهای اسلامی در ایران اسلامی باید به خوبی از یکدیگر حمایت کنند، اظهار داشت: امروز اگر خودمان به داد خودمان نرسیم، کسی به داد ما نخواهد رسید، زیرا کسی برای کمک شوراهای اسلامی وارد عرصه نخواهد شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: امروز در کشور همه قوا دنبال کار خودشان هستند به ویژه دولت هم که هر جایی می رسد می خواهد یک چیزی از ما بگیرد.

 

دولت هیچ کمکی به شوراهای اسلامی نمی‌کند

چمران با بیان به این که دولت هیچ کمکی به شوراهای اسلامی نمی‌کند، تصریح کرد: امروزه خدمات رسانی های شوراهای اسلامی در جامعه به پای دولت نوشته می‌شود و در این راستا دولت هم باید شرایط پیش‌ روی شهرداری‌ها را تسهیل کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شوراهای اسلامی به شرایط نامطلوب حاکم بر جامعه و دولت آگاه هستند، بیان داشت: این شوراهای اسلامی هستند که با فعالیت‌های خلاقانه خود به مردم خدمت رسانی می کنند و  دولت باید در هر شرایطی شوراهای اسلامی را یاری و حمایت کند.

 

چمران در رابطه با طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم گفت: بحث اصلاح قانون شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی تاکنون به صحن مجلس نرسیده و همچنین ما با رفتن آن به صحن مجلس هیچ مشکلی نداریم.

 

شوراهای اسلامی نهادی مردمی است که اعضای آن توسط مردم انتخاب می شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که خوشبختانه شوراهای اسلامی توانسته‌اند برنامه‌های مورد نیاز برای هر شهر را در قالب بسته پیشنهادی در برنامه سند ششم توسعه به این سازمان ارسال کنند افزود: شوراهای اسلامی نهادی مردمی است که اعضای آن توسط مردم انتخاب شده و به طور غیر مستقیم از سوی مردم برای رشد و توسعه هر شهر تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

چمران در رابطه با سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: باید سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد و همچنین در گذشته مالیات بر ارزش افزوده 40 درصد بوده که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به 30 درصد کاهش یافته است.

 

شایان ذکر است، در این نشست کمیسیون های چهارگانه تخصصی حقوقی و اقتصادی، فرهنگی واجتماعی، توسعه و عمران شهری، سلامت، بهداشت و محیط زیست با حضور روسای شوراها تشکیل شد که بیش از 20 مصوبه داشت. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات