۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۸۰۷۳۱
امام جمعه پیش قلعه:

هنر دینی نیازمند توجه بیشتر مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیش قلعه با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی گفت: تئاتر و هنر دینی نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور است.
حجت الاسلام تکميلي - امام جمعه پيش قلعه

حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه پیش قلعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به میزبانی استان خراسان شمالی را نشان دهنده ارتقای تراز فرهنگی و عبادی این استان دانست.

 

وی با اشاره به این که از 9 دوره سابق این جشنواره، چهار دوره آن به میزبانی خراسان شمالی برگزار شده و امسال دهمین دوره آن نیز به میزبانی استان برگزار می شود، افزود: اثرگذاری برگزاری چندین دوره این جشنواره به میزبانی خراسان شمالی، کاملا در فضای فرهنگی و هنری استان مشهود است.

 

حجت الاسلام تکمیلی در ادامه با بیان این که در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی بایستی به مفاهیم ناب دینی و فرهنگ رضوی توجه شود، خاطرنشان کرد: هنر یکی از بهترین ابزارهای موجود برای انتقال مفاهیم والای اسلامی و انسانی به جامعه بوده و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش مانه با اشاره به تأثیر هنر شنیداری و دیداری به ویژه تئاتر بر جامعه مخاطب، اظهار کرد: تئاتر یکی از ابزارهای مهم در انتقال پیام و مفاهیم به مردم بوده و می تواند تأثیر ماندگاری بر مخاطب بگذارد.

 

حجت الاسلام تکمیلی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در راستای زدودن فرهنگ اسلامی از بطن جامعه و نظام دینی ایران، اضافه کرد: دشمنان و دنیای استکبار با راه انداختن شبکه های ماهواره ای مخرب و شبکه های اجتماعی هدفمند، قصد دارند فرهنگ ایرانی و اسلامی را تخریب کنند که در برابر این هجمه همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند.

 

وی پرداختن و توجه بیش از پیش به هنر اسلامی را یکی از ابزارهای مقابله با این تهاجم همه جانبه دانست و افزود: در این راستا مسؤولان و متولیان وظیفه دارند تا به صورت ویژه به تئاتر دینی و اسلامی پرداخته و از هنرمندان فعال در این عرصه حمایت کنند.

 

حجت الاسلام تکمیلی با بیان این که تئاتر دینی نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: هنرمندان و فعالان این عرصه نیز باید تلاش کنند تا با ارتقای علم، آگاهی و تجربه خود، از ابزارها و روش های نوین ایجاد شده در این حوزه استفاده کرده و هنر و تئاتر دینی خود را با ابزارهای مدرن دنیای امروز تلفیق کنند.

 

وی با بیان این که تلفیق هنر و پیام های والای اسلامی و انسانی با ابزارهای مدرن دنیای امروز، ماندگاری و تأثیرگذاری پیام را افزایش می دهد، اضافه کرد: روزآمدی در ابزار و اجرا نیازمند همراهی و حمایت بیشتر مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی کشور بوده و انتظار می رود نگاه ها در این زمینه حرفه ای تر و هماهنگ تر باشد.

 

حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: امروز دیگر نمی توان با استفاده از ابزارهای قدیمی و تکیه بر روش های سنتی در هنرهای نمایشی به اهداف مورد نظر رسید، بلکه لازم است با بهره گیری از روش های علمی و ابزارهای به روز، پیام مورد نظر را به مخاطبان ارائه کرد چرا که امروزه مخاطبان در معرض رسانه ها و ابزارهای هنری زیادی قرار گرفته و اگر هوشیار نباشیم نگاه آنها از هنر دینی به سوی سایر جلوه های هنری متمایل می شود.

 

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود./9314/ت302/ح

ارسال نظرات