۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۵۲۸
به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت؛

همایش مهربانو در مسجد بقیه الله تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «مهربانو» به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) محوریت زندگی با نشاط و ازدواج آسان در مسجد حضرت بقیة الله(عج) تهران برگزار شد.
حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «مهربانو» به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و دهه کرامت با محوریت زندگی با نشاط و ازدواج آسان که بعدازظهر جمعه 23 مرداد ماه در مسجد بقیع الله(عج) تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم خانم عبدی، حافظ کل قرآن کریم به تلاوتی چند از آیات قرآن کریم پرداخت و ترجمه آن را خانم اسد پور قرائت کرد.

 

برپایی میزگردی با حضور بانوان موفق از جمله نسرین اخلاقی پژوهشگر قرآن کریم، مارا دولدر از فرانسه، کارل استیمن از آمریکا  با موضوع «زندگی پر نشاط و زندگی آسان» از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

پخش کلیپ، مولودی خوانی و اجرای نمایشنامه ای با عنوان «ازدواج کاغذی» از جمله برنامه های بود که در این مراسم اجرا شد.

 

رحیمی، دبیر همایش در بخشی از این مراسم در رابطه با نشاط در زندگی، گفت: انسان با نشاط قله های سعود را می پیماید و افراد با دین و ایمان کمتر غمگین می شوند و در تمام زمینه های از جمله فرهنگی و اقتصادی فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که شادی و نشاط جلوی بیماری ها لاعلاج را می گیرد، اظهار داشت: اگر دولت ها سطح شادی را بالا ببرند، نشاط در جامعه افزایش می یابد چرا که غم و شادی فردی نیست و به همه افراد سرایت می کند.

 

دبیر همایش با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) عنوان کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند که شادی انسان از به دست آوردن چیزی باشد که هرگز آن را از دست ندهد، از آثار ایمان  به خدا دعا و نماز با حضور قلب و کمک به فقرا است.

 

رحیمی در ادامه صحبت های خود افزود: نیکی به پدر و مادر سرور و شادی در دل ها ایجاد می کند و از سفارش های دین مبین اسلام است.

 

وی با اشاره به روایتی که در بهشت خانه ای به نام شادی وجود دارد، اظهار داشت: افرادی که یتیمان و بچه ها را خوشحال کند وارد این خانه خواهد شد.

 

در پایان این مراسم به شرکت کنندگانی که موفق به کامل نمودن پرسشنامه هایی در رابطه با  مسابقه مراسم ولادت حضرت معصومه(س) شدند، به قید قرعه جوایزی اهدا و از آنها قدرانی شد./818/پ202/ح

ارسال نظرات