۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۷۹۷۵۶

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارلقرآن و قوه قضاییه

خبرگزاری رسا ـ مراسم امضای تفاهم‌نامه بین مسؤولان فرهنگی قوه قضاییه و ریاست مرکز دارلقرآن با هدف گسترش همکاری‌های قرآنی بین این دو نهاد برگزار شد.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین مسؤولان فرهنگی قوه قضاییه و ریاست مرکز دارلقرآن، عصر دو‌شنبه 19 مرداد در مرکز دارلقرآن استان تهران برگزار شد.

سیاست مرکز دارلقرآن، تعامل با تمام نهاد‌هاست

در ابتدای این مراسم، مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارلقرآن با بیان این مطلب که قرار است با تمامی نهاد‌های دولتی در خصوص گسترش قرآن تعامل داشته باشند، گفت: تاکنون با وزارت آموزش و پرورش و برخی از نهاد‍‌‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم، از این رو تلاش داریم تا برای تمامی پرسنل سازمان‌ها و خانواده‌های آن‌ها برنامه‌های قرآنی ایجاد کنیم.

وی افزود: قوه قضاییه از نهاد‌هایی است که در سال‌های گذشته به امر قرآن اهتمام زیادی داشته است، ضمن این‌که ما نیز در نظر داریم تا از تجارب 30 ساله خود در جهت کمک به این قوه استفاده کنیم.

قره شیخلو با بیان این مطلب که کار پرسنل قوه قضاییه از حساسیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در زمینه آموزش و آشنایی هر‌چه بیشتر پرسنل قوه قضاییه با علوم قرآنی و بالا بردن سطح کیفی این افراد در جهت سلامت نفس و روح آنان تلاش کنیم.

رییس سازمان دارلقرآن در پایان با اشاره به محور‌های همکاری با قوه قضاییه، خاطر‌نشان کرد: این همکاری‌ها در سه حوزه، قرآن، نماز و اخلاق برگزار خواهد شد، ضمن این‌که این برنامه‌های در طی 3 و 5 سال اجرایی خواهد شد.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه، معاونتی نو‌پا است
در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدی تهامی، معاون دینی و فرهنگی قوه قضاییه با تقدیر از سازمان دارلقرآن، گفت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه معاونتی نو‌پا است و سومین سال کار خود را آغاز کرده است، اما در طی این 3 سال مسابقات قرآنی در سطح کارکنان و خوانواده آن‌ها در بخش‌های استانی و کشوری را برگزار کرده است.

وی افزود: اولویت ما درباره بحث‌ها قرآنی خانواده‌ها هستند، این توجه به‌طور مخصوص از سوی معاونت فرهنگ عمومی پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام تهامی با اشاره به شرکت 16000 نفر از خانواده‌های پرسنل قوه قضاییه از طرح‌های قرآنی این قوه، خاطر‌نشان کرد: در بخش‌های مجازی برای آموزش قرآن برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است، ضمن این‌که برای تعمیم و گسترش این فعالیت‌ها، خود را نیازمند کمک سازمان دارلقرآن می‌دانیم.

معاون دینی و فرهنگی قوه قضاییه در ادامه با بیان این مطلب که، در این تفاهم‌نامه تعهداتی از سوی هر دو نهاد ایجاد شده است، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در 6 موضوع دارلقرآن خود را متعهد به آموزش و احیای علوم قرآنی دانسته است و در 7 حوزه کاری دیگر، قوه قضاییه برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.

وی با آرزوی رسیدن به نقطه مطلوب در بخش قرآنی قوه قضاییه، گفت: امیدواریم تا با همکاری‌هایی که در آینده شکل می‌گیرد، بتوانیم طرح جامع قرآنی دستگاه قضا را عملی کنیم.

حجت الاسلام تهامی در پایان با اشاره به تاکیدات رهبری معظم درباره تبیین مسائل قرآنی در قوه قضاییه، گفت: تمام تلاش ما این است تا با عمل به سفارشات رهبر معظم انقلاب درباره بسط و گسترش علوم قرآنی در بین کارکنان قوه قضاییه، به نقطه آرمانی مد‌نظر ایشان برسیم./856/پ202/ح

ارسال نظرات