۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۹۴۰۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ خبرنگاران سفیران آگاهی در جامعه، بازسازی قبور شهدای مدفون در جوار امامزادگان روستای شهیدیه جاسب، برگزاری اردوی یک روزه طرح نشاط معنوی در قتلگاه دلیجان و آغاز طرح اردوهای جهادی دانشجویی شازند برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی، بیان داشت: خبرنگاران سفیران آگاهی در جامعه هستند که همچون پیامبران و امامان رسالت سنگین آگاهی رسانی در جامعه را برعهده دارند.

 

وی ادامه داد: جهل و نادانی زمانی در جامعه کاسته و به حاشیه رانده می شود که میزان آگاهی در بین افراد جامعه افزایش یابد و این امر مهم از مهمترین رسالت های خبرنگاران است.

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه که خبرنگاران، فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی و مقابله با تحجر و افراطی گری در جامعه هستند، اظهار داشت: خبرنگاران رسالت مهم و تأثیرگذار آگاهی بخشی جامعه از وقایع مختلف را بر عهده دارند.

 

زمانی قمی بیان کرد: این قشر متعهد از دیرباز با سخت کوشی و مجاهدت های نوشتاری و فکری خود در عرصه های مختلف نقش مهم و تأثیرگذار خود در حوزه تنویر افکار عمومی و اطلاع بخشی به جامعه را ایفا کرده اند.

 

وی ابراز داشت: خبرنگاران با تلاش و همت خود در گسترش اندیشه و ترویج مبانی غنی فرهنگی و رسانه ای گام های بلندی برداشته و در این بخش، قشر مؤثر جامعه محسوب می شوند.

 

استاندار مرکزی اضافه کرد: این قشر با اتخاذ شیوه های مناسب، امانت داری، پایبندی اخلاقی به اصول حرفه ای در انعکاس مسائل و نیازمندی های جامعه به مسئولان و متولیان کشور، چشم، گوش و زبان مردم هستند.

 

بازسازی قبور شهدای مدفون در جوار امامزادگان روستای شهیدیه جاسب

حجت الاسلام محمد رضا آسوده رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان گفت: این مهم در طرح جامع آستان مقدس امامزادگان عیسی و اسحاق (ع) در نظرگرفته شده بود.


وی ادامه داد: در این راستا کار بازسازی قبور شهدا از حدود 3 ماه پیش آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان بیان کرد: با توجه به اینکه برای بازسازی قبور این شهدا برآورد هزینه ای بیش از 20 میلیون تومان صورت گرفته شده است در صورت تامین مالی به زودی این طرح به اتمام می رسد.


حجت الاسلام آسوده با اشاره به اینکه روستای شهیدیه 34 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اظهار داشت: از این تعداد 6 شهید در آستان امامزادگان عیسی و اسحاق (ع) منطقه جاسب مدفون هستند.

 

وی اضافه کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران حق بزرگی بر گردن یکایک ملت ایران دارند چراکه برای حفظ این مرز و بوم از جان خود گذشتند.

 

اردوی یک روزه طرح نشاط معنوی در قتلگاه دلیجان برگزار شد

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی اظهار کرد: این طرح همزمان با ایام تابستان به منظور پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان با استفاده از ظرفیت مساجد در کنار بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح شهرستان در حال اجراست.


وی بیان کرد: این طرح از 8 تیرماه آغاز شده و تا 25 مردادماه جاری در بقاع شاخص شهرستان ادامه دارد.


حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این ایام برای شرکت کنندگان در کلاس‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های ورزشی تفریحی و اردوهای یکروزه به بقاع خارج از شهر از جمله این برنامه‌ها است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان، با اشاره به برگزاری اردوی یک روزه طرح نشاط معنوی در قتلگاه علی بن محمد باقر(ع) دلیجان گفت:‌ این اردو در قالب طرح نشاط معنوی با حضور دانش آموزان در این آستان مقدس برگزار شد.

 

طرح اردوهای جهادی دانشجویی شازند آغاز شد

علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه شازند اظهار داشت: طرح اردوهای جهادی با مشارکت 180 نفر از دانشجویان بسیجی از 12 مرداد ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: طرح اردوهای جهادی در دو بخش زالیان و هندور به اجرا در می‌آید که طی آن 80 جهادگر در مناطق محروم زالیان و 100 جهادگر نیز در مناطق محروم هندور به ارائه خدمات آموزشی، عمرانی، فرهنگی و پزشکی و خدماتی می‌پردازند.

 

فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: با اجرای طرح اردوهای جهادی 10 روستا در بخش زالیان و هشت روستا در بخش هندودر زیر پوشش خدمات این طرح قرار می‌گیرند.

 

به گفته وی شرکت‌کنندگان در این طرح به ارائه خدمت در عرصه‌هایی چون صنایع دستی، قالیبافی، برداشت محصول، کمک به محرومین، ساخت خانه عالم، خدمات آموزشی و... می‌پردازند.

 

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت یک باب منزل مسکونی توسط جهادگران حوزه شهید بهشتی خبر داد و گفت: 20 نفر از جهادگران حوزه شهید بهشتی با حضور در روستای ملاباقر بخش سربند نسبت به احداث یک باب منزل مسکونی ویژه یکی از خانواده‌های بی‌بضاعت این روستا اقدام کردند. /842/پ203/ح

ارسال نظرات