۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۷۶۹۷
امام جمعه عجب شیر:

مسؤولان مسائل فرهنگی را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی گفت: فرهنگ دینی و نظام اسلامی خون بهای شهداست از این رو مسؤولان باید مسأله فرهنگ را جدی بگیرند.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شير

حجت الاسلام محمور شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرهنگ را در جایگاهیی بالاتر از دیگر مسائل کشور عنوان کرد و گفت: فرهنگ نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی از جایگاهی بالاتر و از اولویتی بیشتر برخوردار است.

 

وی، شاخصه اصلی هر دولت و نظامی را فرهنگ عمومی آن دانست و ابراز داشت: فرهنگ به مثابه هوا برای تنفس است، همانطور که اگر هوا به ریه های انسان نرسد انسان حیات خود را از دست می دهد، فرهنگ نیز عامل حیات یک جامعه است.

 

امام جمعه عجب شیر، مرگ یک ملت را در بی فرهنگی بیان کرد و اذعان داشت: فرهنگ در حقیقت هویت و چیستی یک ملت را تشکیل می دهد، از این رو در مرگ فرهنگی یک ملت مرگ آن ملت هویداست، از این رو فرهنگ در کنار دیگر مسائل از جایگاه و اولویت بیشتری برخوردار است.

 

وی، تأکید کرد: تمام اقشار مردم، روحانیت و مسؤولان نظام باید در راستای حفظ هویت دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کوشا باشند و این مسأله را وظیفه اساسی خود قلمداد کنند.

 

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به تأکیدات دوچندان رهبری در سال های اخیر بر مسأله فرهنگ، افزود: در دو سال اخیر شاهد تأکیدات رهبری بر مسأله فرهنگ هستیم، از این رو لازم است مسؤولان مسائل فرهنگی را جدی بگیرند.

 

وی وضعیت فرهنگی کشور را اسفبار و غیر قابل قبول خواند و ادامه داد: متأسفانه وضعیت جاری کشور در مسأله فرهنگ با آرمان ها و معیارهای نظام اسلامی فاصله دارد، این کشور و دین اسلام خون بهای شهدای هستند و فرهنگ بیشتر جایگاه را در این میان ایفا می کند.

 

امام جمعه عجب شیر، با اشاره به ناتوی فرهنگی و قتل عام هویتی ملت از سوی دشمن، تأکید کرد: دشمن برای از میان بردن فرهنگ مردم عزیز برنامه ریز دقیقی کرده است، از این رو هر گونه کوتاهی سبب از بین رفتن فرهنگ ایرانی اسلامی ملت است.

 

وی، خاطرنشان کرد: با وجود این هجمه سنگین دشمن باز هم جای امیدواری برای احیای فرهنگ دینی کشور وجود دارد، از این رو مسؤولان نظام باید در این راستا تلاش و کوشش خود را به کار گیرند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات