۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۷۷۵۱۰
حجت الاسلام راشد یزدی:

حسن خلق سبب نفوذ کلام انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های افراد مومن اخلاق خوش و گشاده رویی در برخورد با اطرافیان در جامعه و در محیط خانواده است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین یکی از ویژگی‏های افراد مومن از منظر رئیس مذهب شیعه؛ حضرت امام صادق(ع) که عبارت از روی گشاده و اخلاق خوش است، پرداخت و ابراز کرد: این ویژگی باعث کاهش اختلافات خانوادگی و اجتماعی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نیز همیشه متبسم و خوشرو بودند، گفت: ما نیز به عنوان کسانی که پیرو آن حضرت هستیم، باید با اطرافیان رفتاری پسندیده داشته باشیم.

 

وجود مومن باید شادی آفرین باشد

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مومن باید در هنگام ملاقات با برادران دینی خود طوری رفتار کند که شادی  و نشاط را به آن ها منتقل کند و وجودش شادی آفرین و نشاط آور باشد.

 

وی افزود: فرد خوش اخلاق و گشاده رو همواره محبوب و مورد احترام دیگران است و همیشه هدیه ای برای دوستان و اطرافیان دارد که عبارت است از لبخند و رفتار خوش که در احوال پیامبر(ص) هم آمده است که ایشان نیز این چنین بودند.

 

راشد یزدی با اشاره به اینکه هیچ آرایشی به اندازه لبخند و تبسم چهره انسان را زیبا و جذاب نمی کند، اظهار کرد: دین مبین  اسلام همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در گفتار و داشتن چهره ای متبسم دعوت کرده است.

 

از منظر این استاد حوزه علمیه خوش اخلاقی یکی از مهمترین عوامل موفقیت انبیای الهی به خصوص پیامبر گرامی اسلام(ص) در جذب قلب های انسان و گرایش او به خداپرستی بوده است.

 

وی حسن خلق و خوش رویی را عاملی برای تاثیر گذاری و نفوذ کلام برشمرد و عنوان کرد: کسی که اصول و آداب اخلاق اسلامی را رعایت کند، سخنانش در نزد مردم مورد پذیرش قرار می گیرد.

 

راشد یزدی در ادامه به تاثیر اخلاق نیکو در خانواده اشاره و بیان کرد: در خانواده ای که اعضای آن مقید به رعایت اخلاق هستند، آرامش و محبت موج می زند و این امر باعث استحکام بنیان خانواده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مسلمانان را برادر معرفی کرده است، بیان کرد: در جامعه اسلامی مردم باید نسبت به هم مهربان باشند و افراد متمکن و ثروتمند به ضعیفان و محرومان جامعه رسیدگی کنند.

 

از دیدگاه این استاد حوزه مومن واقعی کسی است که از غم برادران دینی خود رنجور و از شادی آن ها مسرور باشد  و کسی که دارای این ویژگی باشد از حسد کینه و دیگر رزایل اخلاقی است./1308/د101/ب4

ارسال نظرات