۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۴۵۰
مدیر حوزه علمیه گلستان:

تقویت حوزه های علمیه بهترین راه مقابله با بحران های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان از کاهش اعتبارات جاری حوزه های علمیه گلایه کرد و افزود: به حتم این مسأله موجب تضعیف فعالیت های حوزوی خواهد شد و حوزه علمیه را از رسیدن به اهداف والای خود دور می‌سازد.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان امروز در نشست مشترک مدیران مدارس استان در گرگان، تقویت و توسعه مدارس علمیه را یک ضرورت دانست و گفت: بهترین راه ترویج معنویت در جامعه، تقویت حوزه علمیه های است.

 

وی به نقش ارزشمند و اثرگذار حوزه های علمیه در رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی ما می توانیم ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی باشیم که حوزه های علمیه را تقویت کنیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که تنها حوزه های علمیه هستند که ترویج کننده شریعت محمدی در جامعه هستند، افزود: کسی غیر از حوزه و روحانیت دلسوز ارزش های دینی و اسلامی در جامعه نیست.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که تقویت و توسعه حوزه های علمیه در هر منطقه ای موجب رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه شده است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت حوزه های علوم دینی بهره گیریم.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش اعتبارات جاری حوزه های علمیه گلایه کرد و افزود: به حتم این مسأله موجب تضعیف فعالیت های حوزوی خواهد شد و حوزه علمیه را از رسیدن به اهداف والای خود دور می‌سازد.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این اقدامات ارزشمند صورت گرفته در مدارس علمیه گلستان، ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای استقرار مدیریت استانی در این منطقه مدیران مدارس با جوی صمیمی و به دور از هر گونه حاشیه ای به وظایف خود مشغول هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش های بزرگ حوزه ها در مقام اجرا، تامین نیروی انسانی و مدیر توانمند است و این خلأ باید در مرکز مدیریت با برنامه ریزی و تدبیر پر شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات