۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۹۸۰
مدیر حوزه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

عملیات مرصاد مجاهدتی عظیم از سوی مردم ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات حماسه ساز مرصاد اظهار داشت: یکی از مجاهدت های عظیم ملت ایران با شکل گیری عملیات مرصاد و زمین گیر شدن منافقان تجلی پیدا کرد.
مرصاد

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد عنوان داشت: یکی از مجاهدت‌های عظیم ملت ایران در پنجم مرداد ماه 67 و با شکل گیری عملیات مرصاد و زمین گیر شدن منافقان و دشمنان اسلام و انقلاب، تجلی پیدا کرد.


حجت الاسلام صرفی پور با احمق دانستن منافقان خاطر نشان کرد: باید منافقان و دشمنان اسلام را احمق دانست که می خواستند با چند هزار نفر از خائنان و مزدوران، به خاک ایران اسلامی تجاوز کنند و طی مدت سه روز تهران را تصرف کنند.


وی در ادامه افزود: دشمنان اسلام ملت ایران را نشناخته بودند و در توهم به سر می بردند و احساس می کردند که مردم و انقلاب اسلامی ایران از دفاع مقدس خسته و انسجام خود را از دست داده اند.


این استاد حوزه با اشاره به روحیه شهادت طلبی مردم ایران اظهار داشت: ملتی که شهادت طلب است و برای استقلال خود هزاران شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و برای برپایی نظام اسلامی سالیان سال مبارزه نموده است در برابر دشمنان انقلاب و اسلام با تمام توان ایستادگی کرد.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی بیان داشت: نیروهای خودجوش مردمی به محض اطلاع از هجوم دشمن به خاک ایران، به طرف کرمانشاه و شهرستان اسلام آباد غرب حرکت کردند و در برابر دشمنان ایستادند و آن ها را محاصره کردند.


حجت الاسلام صرفی پور ابراز کرد: بدین وسیله عملیات مرصاد و با رمز «یا صاحب الزمان عج» شکل گرفت و با حضور مردم و نیروهای هوانیروز شکست سختی بر منافقان و ارتش عراق وارد کردند و غنیمت های جنگی به جا مانده از آن ها در اختیار رزمندگان اسلام قرار گرفت.


وی در ادامه با بیان اینکه دشمن متحمل خسارت و تلفات بسیاری در عملیات مرصاد شد عنوان داشت: تلفات و خسارت هایی که منافقان و ارتش عراق در این جنگ متحمل شدند شامل؛ 4800 کشته، زخمی و اسیر، 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری که منهدم شدند، می باشند.


این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد:بیش از 20 تیپ مشترک منافقان و ارتش عراق متلاشی شد و تعدادی از تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی و همچنین مقادیری اسناد درون گروهی منافقان به دست رزمندگان اسلام افتاد.


حجت الاسلام صرفی پور در پایان تصریح کرد: البته تعدادی از رزمندگان ما نیز به شهادت رسیدند که از خداوند سبحان علو درجات، برای شهدای عملیات مرصاد را آرزومندیم، این شهدا کسانی بودند که جان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کردند و مقام بسیار والایی در پیشگاه الهی کسب کردند./857/ت302/ح

ارسال نظرات