۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۷۶۵۱۵
آیت الله صدیقی؛

وهابیت هیچ قرابتی با اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به تفکرات منحرف وهابیون، تاکید کرد: فرقه بی ریشه وهابیت در اصل ریشه انگلیس و عوامل استکبار است.
کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در امامزاده عبدالله و زید منطقه 9 تهران، گفت: فاجعه اهانت و تخریب بقوع ائمه و شهدای الهی به دست فرقه جنایتکار وهابی نشان می‌دهد که این فرقه ریشه‌ای استعماری دارد و هیچ قرابتی با اسلام ندارد.

وی افزود: در قرآن مکررا به حفظ شعائر دینی سفارش شده است، ضمن این‌که در داستان آزمایش الهی حضرت الهی ما شاهد هستیم که همسر ایشان پس از سربلندی از آزمون الهی به جایگاهی می‌رسند که در حیاط کعبه دفن می‌شوند و زوار به دور قبر ایشان طواف می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع امتحانات الهی، خاطر‌نشان کرد: با تدبر در زندگی پیامبران الهی در می‌یابیم که دین‌دار همراه با امتحانات الهی است و هرکس در راه دین و آزمایش الهی صبر پیشه کند، قطعا خداوند به دادش خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با یادآوری جنایات فرعون در مصر، تصریح کرد: فرعون نیز چون به خدا اعتقاد نداشت دست به کودک کشی گسترده می‌زد، امروز نیز ما همان نوع جنایات را از داعش می‌بینیم اما نکته مهم اینجاست که همان‌طور که فرعون به‌دست فردی از داخل سیستم حکومتی خود از بین رفت، داعش و گروه‌های تکفیری نیز به همین شکل از بین خواهند رفت.

وی با تبیین نقش و صفات رهبر در یک جامعه، ادامه داد: از خصوصیات رهبر در یک جامعه این است که خداوند به او اذن کرده باشد،؛ امروز نیز که پیامبران و اولیای الهی در میان ما نیستند، مردم زمینه تحقق وعده خدا را در خصوص انتخاب یک رهبر مهیا می‌سازند، ضمن این‌که رهبر در یک جامعه بدون پشتوانه مردمی هیچ است.

امام جمعه موقت تهران با بیان خاطره‌ای از اوایل انقلاب، اضافه کرد: در اوایل انقلاب نیز ما شاهد بودیم که گروه‌های چپ و تندرو رهبری و ولایت فقیه را قبول نداشتند و در مقابل رای مردم می ایستادند، البته همین گروه‌ها نیز امروز دیگر وجود ندارند و از بین رفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان نقش وهابیت کوردل در جریان تخریب بقوع متبرک قبرستان بقیع، گفت: امروز ما شاهد هستیم که با وجود جنایاتی که از جانب وهابیون و حتی بر علیه اهل سنت سر زده است، هر روز بقوع متبرک و حتی امامزادگان و نوادگان امامان در حال گسترش است و در نقطه مقابل وهابیت در حال منزوی تر شدن و به‌سمت افول رفتن است.

وی در پایان با تشریح تفکرات فرقه وهابیت، تاکید کرد: ریشه وهابیت در تفکر انگلیسی و به تبع آن افکار صهیونیستی و آمریکایی است، ضمن این‌که سران جاهل آل سعود به جای زیارت قبور متبرک اولیای الهی امروز در حال دست بوسی از سران جهل اروپایی و آمریکایی و زیارت کاخ‌های آنان هستند./856/پ202/ج

ارسال نظرات