۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۷۶۴۴۳
امام جمعه موقت کرمان:

نباید مسأله هسته‌ای را جناحی و حزبی کرد

امام جمعه موقت کرمان گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری انرژی هسته ای متعلق به همه مردم است و همه مردم مقاومت و ایستادگی کردند پس باید دقت کرد که مربوط به هیچ جناح و حزبی نیست بنابراین با رفتار و گفتارمان جامعه را به سمت دو قطبی شدن نکشانیم.
امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام عرب پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه موضوع هفته پیش پیرامون اخلاق در حوزه های مختلف گفت: در دین مبین اسلام و بنا به توصیه شرع مقدس یکی از مهمترین مسائل در حوزه اخلاق؛ توجه به حفظ احترام والدین و رعایت حقوق آنان است.

 

وی با بیان آیات مربوط به این موضوع اظهار داشت: خداوند در قرآن تاکید به رعایت احترام والدین دارد که در اکثر موارد پس از بیان امور مهمی چون توحید، عبودیت، شکرگزاری از پروردگار می باشد که این مطلب نشان از اهمیت حفظ احترام والدین است. 

 

حجت الاسلام عرب پور ضمن اشاره به روایات فراوان در این زمینه گفت: یکی از مهمترین روایات مربوط به حفظ احترام والدین حدیث پیامبر اکرم(ص) می باشد که فرمودند تکریم و رضایت والدین موجب گشوده شدن درهای رحمت به روی فرزندان است.

 

وی در ادامه به تاثیر دعای والدین در زندگی دنیوی و اخروی فرزند اشاره کرد و گفت: اهمیت توجه به والدین به حدی است که رفتار ما نسبت به آنان حتی پس از مرگشان نیز می تواند موجب سعادت و یا شقاوت ما در دنیا و آخرتمان گردد.

 

حجت الاسلام عرب پور در خطبه دوم ضمن تشکر و قدردانی از شرکت پرشور مردم در مراسمات عبادی و سیاسی ماه مبارک رمضان گفت: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در سال  1358 در دانشگاه تهران به امامت آیت الله طالقانی است که به صورت گسترده و با شکوه برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تشکیل نماز جمعه با شکوه پس از انقلاب تاکید کرد: با وجود این که نماز جمعه از زمان پیامبر(ص) وجود داشته و در دوران های پس از آن نیز تا حدی برگزار می شده اما هرگز به گستردگی پس از انقلاب نبوده است.

 

خطیب جمعه کرمان افزود: در حدیثی از امام رضا(ع) حکمت خطبه های نماز جمعه این گونه بیان شده که، حاکم اسلامی و نماینده حکومت بیایند و با مردم سخن بگویند و آنان را به تقوا دعوت نمایند و از حوائج مردم بگویند، بنابراین می بینیم  اوائل انقلاب حرکت های مردم علیه ضد انقلاب از نماز جمعه شکل گرفته و در زمان هشت سال دفاع مقدس اعزام نیرو به جبهه ها و تشییع پیکر شهدا از نماز جمعه بوده و حتی زمان فتنه 88 این نماز جمعه بود که موجب بصیرت افزایی مردم شد.

 

وی افزود: همچنین توافق هسته ای نیز از برکات نماز جمعه و شعارهای مردم است چراکه می بینیم وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف می کند به این که وضعیت هسته ای  ایران به گونه ای نیست که بشود جلوی آن را گرفت و ایران با وجود تحریم های ما به این علم دست یافته است.

 

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به سوم مرداد که سالروز تخریب بقاع ائمه اطهار(ع) توسط وهابیان در سال 1344هجری قمری گفت: وهابیان مزدور با تسلط به مدینه النبی قبور مطهر 4 امام بزرگوار شیعه در قبرستان بقیع را تخریب کردند و در حال حاضر هم با عنوان داعش به تخریب دیگر اماکن مقدس مسلمین می پردازند و همواره در حال ایجاد تفرقه میان مسلمین جهان هستند.

 

وی ادامه داد: وهابیون دست ساخته استکبار مخصوصا انگلیس هستند که چندان قدمتی هم ندارند و با ابراز خشونت علیه مسلمین سعی در تفرقه افکنی دارند در حالی که اعتقادات خودشان  انحرافی است و قائل به ظاهر قرآن اند و برای خداوند تجسم قائل اند شیعه را کافر می دانند و مسلما تندروی ها و افراط اینها موجب مصیبت های عظیم در یمن، عراق و سوریه است.

 

امام جمعه موقت کرمان عنوان داشت: گناه مردم یمن چیست؟ که این گونه با آنان برخورد می شود که حتی سازمان ملل در برابر جنایاتی که به آنان روا شده سکوت می کند و شورای امنیت قطع نامه علیه ملت مظلوم یمن صادر می کند.

 

وی در رابطه با توافق هسته ای تصریح کرد:  ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده امیدواریم توافق هسته ای که با تلاش بی وقفه ایشان در سایه حمایت و عنایت رهبری و مردم صورت گرفته به خوبی پیش رود و مسیرش را ادامه دهد.

 

حجت الاسلام عرب پور تاکید کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری انرژی هسته ای متعلق به همه مردم است و همه مردم مقاومت و ایستادگی کردند پس باید دقت کرد که مربوط به هیچ جناح و حزبی نیست بنابراین با رفتار و گفتارمان جامعه را به سمت دو قطبی شدن نکشانیم.

 

وی در پایان از تمامی مسؤولان پیگیر مشکلات آب استان قدردانی کرد و افزود: استان کرمان جزء استان های بحرانی در زمینه کم آبی است که با همت استاندار محترم و نمایندگان مجلس که در حال اجرای طرح های رفع کم آبی در استان هستند ان شاءالله این مشکل نیز رفع خواهد شد./9703/پ201/ف

ارسال نظرات