۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۶۳۵۰
امام جمعه صوفیان:

مجلس متن توافق را با رویکرد حفظ خطوط قرمز مورد بررسی قرار دهد

خبرگزای رساـ حجت الاسلام مردانپور، گفت: در حال حاضر با قرار گیری در شرایط و مرحله جدید از مذاکرات لازم است مرتبه دیگر نیز با رویکرد حفظ منافع ملی و خطوط قرمز نظام با دقت و کارشناسانه گذرانده شود؛ مجلس توجه داشته باشد که این توافق باید برد ـ برد باشد.
حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفیان، عصر دیروز در جمع مردم این شهر، گفت: مذاکرات بعد از طی مرحله نخست در مرحله ای جدید و فصلی تازه قرار گرفته است که امیدواریم این مرحله نیز با دقت و پیروزمندانه به اتمام برسد.
 
وی ادامه داد: مرحله نخست که مذاکره با کشور های 5+1 بود و چندین ماه به طول انجامید، بعد از یک روند طاقت فرسا و دشوار با جمع بندی متن توافق به اتمام رسید.
 
امام جمعه صوفیان دشمنی های طرف مقابل را طبیعی دانست و ابراز داشت: با توجه به دشمنی های طرف مقابل جریان مذاکرات سخت بود و دشمن اراده آن را داشت که به هرنحوی از مذاکره کنندگان ایرانی امتیازهایی را اخذ کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر با قرار گیری در شرایط و مرحله جدید از مذاکرات لازم است مرتبه دیگر نیز با رویکرد حفظ منافع ملی و خطوط قرمز نظام با دقت و کارشناسانه گذرانده شود.
 
حجت الاسلام مردانپور با غیر قابل اعتماد خواندن برخی از طرف های مذاکره کننده، تصریح کرد: مجلس توجه داشته باشد که این توافق باید برد ـ برد باشد و امتیاز هایی که داده می شود در مقابل امتیازهایی باشد که از طرف مقابل گرفته می شود.
 
وی نکته اصلی را حفظ خطوط قرمز دانست و افزود: برچیده شدن یک جای تحریم ها، حفظ فناوری صلح آمیز هسته ای، توسعه و پیشرفت صنعت هسته ای و علمی آن همراه با حفظ روابط متعارف و غیر فوق العاده با آژانس از جمله خطوط قرمزی می باشد که لازم است رعایت شود.
 
امام جمعه صوفیان، تأکید کرد: تحریم ها بر مشکلات اقتصادی کشور موثر بوده اگرچه علت تامه تمام مشکلات نیست، بنابراین نسبت به برچیده شدن تمام تحریم ها نه به صورت تدریجی بلکه یکجا باید توجه داشت.
 
وی از جمله دست آوردهای این مذاکرات را به رسمیت شناخته شدن فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور ایران دانست./854/پ202/ف
ارسال نظرات