۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۵۵۴۳
امام جمعه نکا:

دستاوردهای هسته ای مرهون هدایت رهبری و وحدت ملی است

امام جمعه نکا گفت: موفقیت مذاکرات هسته ای مرهون هدایت رهبری و وحدت همه جانبه مردم است که باید تا آخرین مرحله نیز این عزت آفرینی و وحدت حفظ شود.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امام جمعه نکا، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک عید سعید فطر به مؤمنانی که یک ماه در ماه غفران و رحمت الهی را تمرین کردند، اظهار کرد: همه برنامه های زندگی ما باید براساس وحدت باشد و مذاکرات نیز باید ملاک و زمینه ساز وحدت باشد.

 

وی با اشاره به یکماه بندگی در ماه رمضان و دوری کردن از گناهان افزود: بی بندوباری و فساد، انسان را از معنویت دور و به بیچارگی و ضلالت می کشاند و درهمین دراستا باید محور تقوا مشخص شود و همچنین بخدا نزدیک شدن و از عذاب خدا دور شدن و امتحان مطلوب انجام شود.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر این که باید با خدای خود صادقانه برخورد کنیم، یادآور شد: همه زندگی ما باید براساس محور وحدت و تقوا باشد و همانطور که در رمضان در تمرین بندگی به سبک زندگی اسلامی موفقیت حاصل شد این موفقیت باید در ماه های دیگر نیز تعمیم یابد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به وضعیت مسلمانان در منطقه و کشتار بی رحمانه آنان از سوی استکبار گفت: دشمن حتی در رمضان، مسلمان کشی را ترک نکرده است و امروزه یکی از مصیبت های مهم جهان اسلام، مسلمان کشی از سوی دیگر مسلمانان است که دسیسه دشمنان است.

 

وی افزود: دشمن با ایجاد گروه های مختلف داعشی، تکفیری و سلفی در فکر رخنه به داخل مسلمانان و ایجاد مشکل صفوف بهم پیوسته مسلمانان است و این مسائل را خودشان بوجود آوردند تا جهان را شلوغ کنند و در میز مذاکره امتیاز گیری کنند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: خداوند عنایت کرده و ایران اسلامی اکنون بعنوان ام القرای منطقه مطرح است برخی مشکلات وجود دارد که باید با حفظ وحدت و حرکت در مسیر الهی، از این خرده مشکلات با سربلندی بیرون برود.

 

وی گفت: آنچه خیر و صلاح منافع ملی است بی شک خداوند مقدر کرده است گرچه خرده فشارهایی است اما هدایت رهبری و مقاومت مردم از این چالش خواهیم رفت.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که یکی از توطئه های دشمنان ایجاد مشکلات فرهنگی و اخلاقی در بین خانواده ها است، خاطر نشان کرد: دشمن با تولید مواد مخدر جدید از جنس تریاک که ضررش از شیشه بیشتر است جنگ شیمیایی و فرهنگی را علیه ما به راه انداخته تا جوانان را مغلوب کند.

 

وی افزود: حفظ حجاب و عفاف، رعایت اصول اخلاقی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که باید در دستور کار خانواده ها قرار گیرد و به این نکات مهم و زیر بنایی توجه کنند و بدانند اگر تقوای الهی پیشه کنند، خداوند بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

 

امام جمعه نکا گفت: دشمن قصد از بین بردن بنیان خانواده را دارد به گونه ای که آنان را به فساد بکشاند و با جنگ فرهنگی در صدد نابودی خانواده مسلمانان است و هر کس پرچم شیطان و ماهواره در پشت بام منزلش علم کرده بدترین خیانت و جنایت را اول به خانواده خود سپس به جامعه روا داشته است.

 

وی گفت: همه ما باید در آماده باش کامل و دفاع باشیم و مراقب باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم و بدانیم که جنگ امروز دیپلماسی، نظامی، سیاسی، اقتصادی نیست بلکه جنگ فرهنگی، اخلاقی و ضد معنویت است و ما باید به سلاح تقوا و ایمان مجهز شویم تا از مشکلات رهایی یابیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات