۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۱۰۵
در مراسم اختتامیه آیین حفظ خوانی قرآن صورت گرفت؛

تجلیل از حافظان و خادمان قرآن و نهج البلاغه کاشان

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه آیین حفظ خوانی قرآن کریم با تجلیل ازحافظان و خادمان قرآن و نهج البلاغه چهارشنبه شب با حضور مسؤلان کاشان در میدان جهاد این شهرستان برگزار شد.
آيين حفظ خواني قرآن آيين حفظ خواني قرآن آيين حفظ خواني قرآن آيين حفظ خواني قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه آیین حفظ خوانی قرآن کریم با اشاره به اجرای این برنامه ابتکاری در شبهای ماه مبارک رمضان از سوی مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: این مؤسسه در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم این آیین رابرگزار کرد.

 

وی افزود: آیین حفظ خوانی قرآن کریم در برنامه ای ابتکاری ازماه مبارک رمضان سال 1391 از سوی این مؤسسه برنامه ریزی و برای نخستین بار در کشور، در شهرستان کاشان  برگزار شد.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان با اشاره به این که حفظ قرآن مقدمه تدبر بر آن است یاد آور شد: این برنامه با هدف فرهنگ سازی حفظ قرآن و ایحاد علاقه، شور و انگیزه ای مضاعف و فراگیر در اقشار مختلف جامعه نسبت به بحث حفظ قرآن برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: در مجموع در این برنامه 30 حافظ قرآن و نهج البلاغه و هر شب چهار نفر، هر کدام به ترتیب پنج صفحه از یک جزء قرآن را در حضور مستمعین خواهر و برادر به صورت حفظ تلاوت کردند.

 

به گفته وی، در این برنامه ضمن استفاده از حافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین کاشان از سایر حافظان برتر قرآن شهرستان کاشان نیز به صورت دوره ای استفاده و قرآن را از حفظ تلاوت کردند.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان، بیان داستانها و نکات قرآنی بعد از قرائت روزانه یک جزء از قرآن، اجرای جنگ قرآنی کودک همراه با نقاشی و اهدای جوایز ویژه خردسالان، مناجات خوانی و قرائت فرازهایی کوتاه از دعای کمیل، برنامه مولودی، مدیحه سرایی، برنامه نهج البلاغه خوانی، برگزاری مسابقات پیامکی ویژه این کتاب شریف، تلاوت قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت و... را از جمله برنامه های جنبی این مراسم طی مدت 30 شب ماه مبارک رمضان اعلام کرد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات