۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۷۲۶۷۱
مدیر مدرسه امیر المؤمنین:

پشیمانی از گناه زمینه ساز درک شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی نژاد راه چاره بازگشت به سوی خداوند متعال را ندامت و پشیمانی از گناه و معصیت دانست و گفت: خداوند قلب های شکسته را دوست دارد، قلبی که قسی است در درگاه الهی جایی ندارد و نمی‌تواند شب قدر را درک کند.
حسيني نژاد مدرسه اميرالمومنين تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسینی نژاد، مدیر مدرسه امیر المؤمنین(ع) تبریز، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه، گفت: شب های قدر یک هدیه ای الهی است تا بندگان الهی از این فرصت بهره گیرند و ملکوتی شوند.
 
وی ادامه داد: بنده باید از مسیر کجی که تا به امروز طی کرده است و اعمال معصیتی که در طومار اعمال اوست،بازگردد و از این فرصت بهره گیرد و به سوی مولای خود بازگردد.
 
این استاد حوزه افزود: از اعمال مشترک شب های قدر استغفار است، از خداوند و معبود خود استغفار و رحمت بخواهد و از خداوند بازگشت به سوی خودش را درخواست نماید.
 
وی راه چاره بازگشت به خداوند متعال را ندامت و پشیمانی از گناه و معصیت دانست و ابراز داشت: خداوند قلب های شکسته را دوست دارد، قلبی که قسی است در در گاه الهی جائی ندارد.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد تصریح کرد: امام سجاد در مناجات با خداوند متعال می فرماید: اگر خدایا پشیمانی نسبت به گناه را اگر توبه بدانی، من بنده پشیمان نسبت به گناه هستم، اگر نسبت به گناه پشیمان نشویم، و در زبان استغفار داشته باشیم، مورد ریشخند شیطان خواهیم بود.
 
وی تأکید کرد: از خداوند مسألت داشته باشیم که در این شب قدر ما را از سعادت مندان قرار دهد، و روح بنده را با ارواح شهدا با هم قرار دهی و خوبی و احسان‌های ما را در رتبه خوبی قرار دهد و بدی های ما را مورد بخشش و غفران قرار دهد.
 
مدیر مدرسه امیرالمؤمنین خاطرنشان کرد: شب قدر شب توبه و انابه به درگاه الهی است، تهجد بیداری و نخوابیدن نیست، بلکه بیداری است و در این بیداری بداند که مولای من ذات اقدس ربوبی است، سخنان او را مورد اطاعت قرار دهم.
 
وی توسل به ائمه معصومین(ع) را زمینه ساز درک این شب دانست و ابراز داشت: توسل به حضرت اباعبداالله در این روز های ماه رمضان همراه با تشنگی این روز ها و توجه به سختی اولاد پیغمبر در صحرای کربلا و تشنگی آن ها، دل را آماده توجهات معصومین و حضرت احدیت می‌کند./854/پ202/ح
ارسال نظرات