۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۹۶۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

حضور مستمر اساتید اخلاق همزمان با سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از حضور مستمر اساتید اخلاق در مدارس علمیه استان هم‌زمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
معاون تهذيب اخلاق
حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت مباحث اخلاقی، گفت: اخلاق اصل اساسی یک طلبه را تشکیل می دهد، طلبه مهذب مثمر ثمر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: از جمله برنامه های معاون تهذیب جهت تقویت اخلاق طلبگی، طرح بیتوته است، بنا بر این طرح، مدارس علمیه مؤظف هستند که در هر هفته جلسات اخلاق را از سوی علمای اخلاق برگزار کنند.
 
حجت الاسلام ناصری افزود: این طرح در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود و مدارسی که احیانا از این طرح بهره برخوردار نیستد در اولویت خواهند بود، که امید است سبب پیشبرد مباحث اخلاقی و ترویج حسن خلق در میان طلاب شود.
 
این استاد حوزه در ادامه با اشاره به روایت «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، تصریح کرد: از جمله برنامه های مؤثر در مسأله اخلاقی، رفتار و منش حَسَن است، دعوت با عمل بسیار مؤثرتر از دعوت لسانی و با زبان است.
 
حجت الاسلام ناصری ادامه داد: در سال آینده سعی بر این داریم که از حضور مستمر اساتید اخلاق بهره ببریم تا هم طلاب محترم از مباحث اخلاقی با برگزاری کلاس ها و جلسات اخلاق استفاده کنند و هم از مشاوره‌ها و عمل اخلاقی اساتید استفاده کنیم.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این برنامه که از سال آینده قصد اجرای آن را داریم، با دعوت از اساتید اخلاق برای حضور یک هفته تا 10 روزه در مدارس انجام می شود که امیدواریم این طرح مثمر ثمر و مطلوب باشد./854/ت302/ح
ارسال نظرات