۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۷۰۲۳۴
حجت‌الاسلام رهدار مطرح کرد؛

نیاز قوه قضاییه به قوانین محکم برای برخورد با مفسدان اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به نحوه برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی گفت: اگر قوانین ما در این زمینه محکم و راه را برای مفسدان اقتصادی بسته باشد و همچنین رسیدگی قضایی و برخورد اجرایی مناسب صورت گیرد، آمار فساد اقتصادی به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.
حجت الاسلام احمد رهدار

حجت‌الاسلام احمد رهدار رییس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و نحوه برخورد این قوه با مفسدان اقتصادی، گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی احتیاج به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که  سه قوه باید در این زمینه با هم همکاری داشته باشند، ابراز داشت: اگر قوانین ما در این زمینه محکم و راه را برای مفسدان اقتصادی بسته باشد و همچنین رسیدگی قضایی و برخورد اجرایی مناسب صورت گیرد، آمار فساد اقتصادی به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام رهدار یکی از راه‌های برخورد با مفاسد اقتصادی را پیشگیری دانست و اظهار داشت: باید بر پروژه‌های اقتصادی نظارت باشد و دستگاه‌ها نیز حساسیت نشان دهند و بانک‌ها دقت بیشتری بر ارائه تسهیلات داشته باشند.

 

رییس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه تصریح کرد: در اسلام در برخورد با ربا خواران و یا مفسدان اقتصادی دستورات محکمی داریم و اگر سیره امام علی(ع) را نگاه کنیم متوجه می‌شویم ایشان چه برخورد تندی نسبت به سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال داشتند.

 

وی با تأکید بر این‌که باید در مسأله اقتصادی فرهنگ سازی شود، افزود: قوه قضاییه باید انرژی بیشتری را بر روی مفاسد اقتصادی مانند زمین‌خواری، اختلاس و رشوه‌های سنگین صرف کند و قاطعانه و بدون توجه به شرایط سیاسی افراد با آنها برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام رهدار در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخورد قوه قضاییه در سنوات اخیر با مفسدان اقتصادی خوب بوده و لذا می‌بینیم افرادی که قبلا مسؤولیت‌های سنگین اجرایی داشتند و مرتکب فساد شده‌اند قوه قضاییه با آنها برخورد جدی و محکمی را داشته است./922/ت302/ش

ارسال نظرات