۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۶۹۱۳۵

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ اعزام 95 مبلغ ویژه ماه رمضان در دشتستان، تشکیل کمیته فعالیت های قرآنی هیئات مذهبی شهرستان تنگستان و اعزام 50 مبلغ دینی به مناسبت ماه رمضان به جم برخی از اخبار کوتاه اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام حسین شیخی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان  ضمن اشاره به نقش مساجد در توسعه اسلام و رفع همه مشکلات فرهنگی سیاسی اجتماعی مردم دراین مکان مقدس گفت: قرآن و اهل بیت نگاه عمیقی به این مکان مقدس و تأکید بر نظافت و پاکیزگی آن دارند.
 
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود مساجد خانه های پارسایان است و هر که را مسجد خانه وی باشد به حفظ و نگهداری خانه خویش می کوشد و خانه خویش را از وجود آلودگی ها پاک و منزه می گرداند و خداوند نیز پایان امر او را رفاه و راحتی قرار داده و اور از صراط به سوی بهشت برین خواهد گذراند.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: به همت روحانیون، بانیان مساجد، مسئولین هیئات مذهبی و مراکزقرانی و عموم مردم بیش از 200 مسجد دشتستان در دهه نکوداشت بهداشت مساجد غبارروبی وعطرافشانی شد.
 
اعزام 95 مبلغ ویژه ماه رمضان در دشتستان
امرالله حسن پور، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان گفت: به مناسبت ماه رمضان  95 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به تمامی نقاط مختلف دشتستان اعزام  شد.
 
وی افزود: بیان معارف قرآن و برگزاری کلاس های روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن و احکام و معارف اسلامی و اقامه نماز جماعت و گفتمان دینی و اجرای مراسم شبهای قدر برای عموم مردم بویژه برای جوانان و نوجوانان که از وظایف مهم مبلغان است.
 
تبلیغ دینی از استوارترین پایه های توسعه فرهنگ اسلامی ایران محسوب می‌شود
حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه های اخلاقی در میان آدمیان پراکنده شده، بدان سبب است که پیامبران، اولیای الهی و سپس مبلّغان بزرگ دینی، به خوبی از عهده امر تبلیغ دین برآمدند و در کار تبلیغ، هرگز کوتاهی نورزیدند، تبلیغ دینی از استوارترین پایه های توسعه فرهنگ اسلامی اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان بیان داشت: اهمیت تبلیغ تا آن جاست که خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) خود می فرماید،اگر آنچه را برتو نازل کردیم تبلیغ نکنی در واقع رسالت خود را انجام نداده ای و در پرتو تبلیغ، راه سعادت و هدایت بر روی انسان ها گشوده و مبانی اصلی فرهنگ اسلامی تبیین و درونی می‌شود.
 
وی افزود: یکی از شرایط موفقیت در امر تبلیغ، مردم شناسی مبلّغ است، شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ملی، در نظر گرفتن نیازها، کمبودها و مشکلات ویژه مردم هر منطقه و نیز توجه به میزان تحصیلات و سطح آگاهی های مردم و مسائلی دیگر از این گونه، از شرایط اساسی کارآمدی امر تبلیغ به شمار می آید، در حقیقت بدون شناخت زمینه تبلیغ و روحیه مردم، هیچ گونه تضمینی برای نفوذ کلام و پیام وجود ندارد.
 
 کمیته فعالیت های قرآنی هیئات مذهبی شهرستان تنگستان تشکیل شد
 
حجت‌الاسلام آیت اندرزیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تنگستان گفت: کمیته فعالیت های قرآنی هیئات مذهبی شهرستان تنگستان به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) دوشنبه 1 تیر 94 در این اداره تشکیل شد.
 
وی گفت: از اهداف این جلسه می توان به توسعه فرهنگ قرآنی هیئات مذهبی شهرستان، ترغیب و تشویق هیئات مذهبی جهت انجام فعالیت ها و برنامه های قرآنی و همچنین اهتمام مخاطبان هیئات به قرآن و نماز به‌ عنوان نماد دلدادگی امام حسین (ع) به خدای متعال،اشاره کرد.
 
سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی است
حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی رئیس تبلیغات اسلامی دیر اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی ماموریت های کلانی در عرصه های فرهنگی تبلیغی و قرآنی به منظور اشاعه فرهنگ ناب اسلامی دارد که در این راستا این سازمان با بهره گیری از شبکه عظیم تبلیغ که متشکل از روحانیون و تشکل های دینی است رو به روز بر فعالیتهای خود افزوده و ایران اسلامی را از ورود هجمه های بیگانگان ایمن می‌کند.
 
حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: برکات سازمان تبلیغات اسلامی در تمام روستاها و شهرها و حتی آبادی ها می توان براحتی احساس کرد که ما در هر مناسبت ملی و مذهبی می بینیم هیئات مذهبی با شور و اشتیاق مراسم های مختلف اجرا و مردم را از برنامه ها دینی و قرآنی بهره مند می‌کنند.
 
اعزام 50 مبلغ دینی به مناسبت ماه رمضان به جم
حجت‌الاسلام هاشم پروند رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: طی هماهنگی های به عمل آمده از سوی اداره تبلیغات اسلامی جم با توجه به درخواست های مردمی و هیئات مذهبی تاکنون زمینه تبلیغ بیش از 50 روحانی در ماه رمضان فراهم شده است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم خاطر نشان کرد: روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و اعزامی به مدت 30 روز در مساجد، محافل، حسینیه ها و ادارات جهت سخنرانی، کلاسداری، بیان احکام و تفسیر علوم قرآنی اعزام می شوند.
 
شهید چمران سردار پرافتخار اسلام و مجاهدی عارف بود
 
حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: شهید دکتر مصطفی چمران، راه هجرت، مقاومت، جهاد و شهادت را مسیری سبز می دانست که به شکوه پیوستن انسان عاشق به پروردگارش منتهی می‌شود، شهید چمران سردار پرافتخار اسلام و مجاهدی عارف بود.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان بیان داشت: او عارفی دلسوخته و دلداده حق بود، زمانی که گذراندن دوره های علمی و تخصصی و حتی آموزش های نظامی و چریکی را بر پایه عشق و اعتقادش در خدمت به اسلام و مستضعفان و ایستادگی در برابر ظلم، بر خود فریضه ای الهی دید، در استمرار این دلدادگی، چنان پایمردی از خود نشان داد که تا عزت، شرف، آزادی و آزادگی انسان بر صفحات تاریخ رقم می خورد، نام و یاد او به‌عنوان عارف دلسوخته و سردار پرافتخار اسلام، پیوسته بر تارک این صحیفه رنگین جاودانه خواهد ماند.
 
وی  افزود: از شهادت انسان ساز سردار پرافتخار اسلام، این فرزند هجرت، جهاد، شهادت و اسوه حرکت و مقاومت، نه تنها مردم اهواز و خوزستان بلکه امت مسلمان ایران و شیعیان محروم لبنان به پا خاستند و حتی ملل مستضعف و زاده دنیا غرق در حسرت و ماتم شدند.
 
تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است
حجت‌الاسلام آیت اندرزیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه ای برخورداراست.

وی افزود: در چنین روزی در سال 1360 هجری شمسی سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شد.
 
حجت‌الاسلام اندرزیان خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت های این سازمان سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی – مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع است.
 
وی گفت: تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می‌شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می‌کند ومی توان گفت تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی ازجایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است./846/پ203/ح
ارسال نظرات