۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۶۹۷
خطیب جمعه بخشایش:

زمینه تأسیس حوزه علمیه در بخشایش فراهم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بخشایش ضمن اشاره به شرایط مطلوب و مستعد منطقه بخشایش جهت تاسیس مدرسه علمیه گفت: با عنایت الهی و کمک های مردمی و خیران، زمینه ساخت مدرسه علمیه در این شهرستان مهیا شده است.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن اشاره به شرایط مطلوب و مستعد منطقه بخشایش جهت تاسیس مدرسه علمیه گفت: با عنایت الهی و کمک های مردمی و خیران، زمینه ساخت مدرسه علمیه در این شهرستان مهیا شده است.


وی ضمن بیان این مطلب که در شرایط کنونی فرهنگی و وجود هجمه های فرهنگی که رهبر انقلاب از آن تعبیر به ناتوی فرهنگی کرده‌اند، افزود: در این میان بیشتر وظیفه بر عهده مراکز علمی، فرهنگی است.


امام جمعه بخشایش در ادامه تاکید کرد: در این میان نقش حوزه های علمیه بسیار برجسته و ملموس است، وجود حوزه های علمیه در هر منطقه ای تاثیرات بسزائی در حفظ فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی خواهد داشت و در تبلیغ و پیشبرد اهداف اسلامی نقشی انکار ناپذیر دارد.


وی ضمن تشریح شرایط شهرستان بخشایش، ابراز داشت: شهرستان بخشایش در حال حاضر با وجود جوانان مستعد و علاقه مند به تحصیل علوم دینی از شرایط مطلوبی برخوردار است و در حقیقت این منطقه از جمله مناطق طلبه خیز می باشد به طوری که بسیاری از علمای بزرگ جهت تحصیل علوم دینی از این دیار بپا خواسته و در این مسیر با جهد و جهاد علمی بر قله پارسائی و علم سعود کرده اند.


حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه تنها مشکل تاسیس مدرسه علمیه صدور مجوز است، تصریح کرد: جهت تاسیس حوزه علمیه بخشایش تمام شرایط فراهم شده است، زمین جهت تاسیس حوزه تخصیص و آماده به کار می باشد، اما مجوز های لازم هنوز از طرف مرکز مدیریت استان و قم ابلاغ نشده است.


وی در خاتمه از فراهم بودن تمامی شرایط به ویژه اساتید جهت تدریس علوم حوزوی خبرداد و افزود: اساتید مد نظر جهت حضور در مدرسه علمیه با اشتیاق تمام اعلام آمادگی کرده‌اند تا بتوان از ظرفیت های موجود در این منطقه تمام و کمال بهره جست و در جهت اعتلای فرهنگی این شهر تلاش کرد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات