۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۳۷۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سست کردن اعتقادات دینی مردم توطئه امروز دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، خطر امروز را خطر شبخون فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: دشمن امروز به دنبال سست کردن باور و اعتقادات مردم است تا از این طریق به مقابله با دین بپردازد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان سیاسی و مذهبی بابل با اشاره به زمزمه برخی از افراد برای ترویج اندیشه سکولاریزم در ایران گفت: ترویج اندیشه سکوکلاریزم و جدایی دین از سیاسیت یکی از برنامه های اصلی استعمار در جوامع اسلامی در جهت تسلط بیشتر بوده است.

 

وی افزود: این تحریف از مسیحیت دوران رنسانس آغاز شد که بر اساس آن گفته می شد دین باید در تنها کلیساها باشد و وارد حوزه های سیاسی و اداره کردن جامعه نشود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل، بنیان اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی را مقابله با این خط فکری بیان کرد و اظهار داشت: با شکل گیری انقلاب اسلامی و بنیان گذاری نظام جمهوری اسلامی خط سکولاریته کردن جامعه اعتبار خود را در جهان از دست داد.

 

وی به برخی زمزمه ها در داخل کشور برای جلوه دادن ناکارآمدی دین در اداره جامعه، تصریح کرد: متأسفانه امروز از درون کشور کسانی سعی دارند تا آنچه امام راحل به زباله دان تاریخ انداخت را دوباره بیرون بکشند و مطرح کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که امام راحل اثبات کرد که دین توان اداره جامعه را دارد، افزود: تنها انقلاب اسلامی بود که موجب بیداری در دنیا شد و قدرتی را بر اساس باورهای دینی شکل داد که در مقابل قدرت های شرق و غرب ایستاد.

 

وی با اشاره به ریشه مذهبی مردم ایران و توطئه های رضاخان برای دین زدایی در جامعه خاطرنشان کرد: رضاخان علیرغم ایجاد فضای استبدادی برای مقابله با مظاهر دین از جمله حجاب، تعطیلی حوزه های علمیه و تخریب حسینیه ها و مقابله با عزاداری امام حسین(ع) اما به برکت عمیق بودن اعتقادات مردم موفق نشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، خطر امروز را خطر شبخون فرهنگی دشمن برشمرد و ادامه داد: دشمن امروز به دنبال سست کردن باور و اعتقادات مردم است تا از این طریق به مقابله با دین بپردازد.

 

وی با اظهار نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه، تصریح کرد: وقتی حجاب در زمان رضاخان ممنوع شد بسیاری از زنان سال ها در خانه ماندند و بیرون نیامدند تا مجبور به کشف حجاب نشوند.

 

حجت الاسلام شکریان بر لزوم وحدت در کشور در این شرایط خاص تاکید کرد و گفت: امروز با توجه به شرایط حساس منطقه و کشور همه باید حول محور ولایت همدل و همزبان متحد باشیم زیرا رمز پیروزی ما در این 37 سال وحدت کلمه و لایت پذیری بود.

 

وی افزود: امروز ایران اسلامی تنها کشور در دنیا است که برای خودش تصمیم می گیرد و باید بدانیم که رمز قدرت ما توکل بر خدا و باور به کمکهای الهی است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات