۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۶۴۸۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

لایه های بسیاری از فتنه 88 پنهان مانده است/ از هر جریانی که با اعتقاد به ارزش ها بخواهد مشکلات را حل کند حمایت می کنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین تقوی انتقاد سازنده را در جهت حرکت متعالی انقلاب دانست و گفت: هر کجا نقد داشته باشیم خالصانه در راه تعالی این نظام و خدمت بهتر و بیشتر مردم این مطالب را بیان می کنیم.
حجت السلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رییس سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امشب در نشست حامیان انقلاب و رهبری در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله روحانی، نماینده فقید امام و رهبری در مازندران گفت: آیت الله روحانی عالم فرهیخته، فقیه عارف و الگوی اخلاقی بارزی بود که یاد و خاطره و نام نیک او در این منطقه همچنان ماندگار است.

 

 عالمان دین پرچمداران بصیرت و روشنگری

وی عالمان دین را پرچمداران بصیرت و روشنگری دانست و خاطرنشان کرد: بابل مرکز عالمان بزرگ و فقیهان سترگ بوده است و به همین دلیل تلاش های آن بزرگان بود که این شهرستان امروز به عنوان یک منطقه فرهنگی و دینی شناخته می شود.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز به درس های تاریخ پرداخت و اذعان کرد: تاریخ منبعی ارزشمند است که اوج ها و انحطاط های زیادی را در خود ذخیره کرده و می تواند درس های زیادی را برای آیندگان خود داشته باشد.

 

وی با بیان این که تاریخ آموزگار دلسوز برای نسل حاضر است، افزود: تاریخ آنقدر موثر است که خداوند بخش قابل توجهی از آیات قرآن کریم را به داستان های پیشینیان اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان این که تاریخ امروز به عنوان یک مربی انسان ساز  و جامعه ساز قلمداد می شود، اظهار داشت: خداوند متعال با بیان مثال های تاریخی در قرآن به دنبال تربیت انسان ها برای حیات نورانی و طیبه است.

 

وی ضمن تاکید بر این که نباید در گذشته متوقف شد، اظهار داشت: درس های تاریخی برای پندآموزی در جهت برنامه ریزی درست برای ساختن آینده ای روشن است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مثال «چو فردا رسد فکر فردا کنیم» را مغایر با تعلیمات اسلام دانست و گفت: تاکید اسلام بر ساخت فرداها از امروز است زیرا اگر از امروز به فکر فردا نباشیم مشکلات آینده انسان را از پای در خواهند آورد.

 

وی ادامه داد: آینده نگری نه تنها در مسائل دینی بلکه در حوزه هایی مانند اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز یک مساله ای عقلانی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بر اساس روایات یکی از نشانه های مؤمن را آینده نگری دانست و تصریح کرد: انسان های مؤمن با برنامه عمل می کنند تا آینده را در دست بگیرند و این مسأله ناشی از معاد نگری دین است.

 

وی موضوع مهدویت را در راستای مسأله ساخت آینده روشن عنوان کرد و افزود: اعتقاد به آینده در تشیع، اعتقاد به اصل ظهور است و شیعیان باید از امروز خود را برای حضور در انقلاب جهانی امام عصر(عج) آماده و مهیا سازند.

 

انقلاب اسلامی نگاهی به آینده برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج)

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، انقلاب اسلامی را نگاهی به آینده برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) عنوان و اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی بود که با رهبری مرجعی فقیه و شجاع و برخاسته از حوزه علمیه شکل گرفت و با فراگیر شدن اندیشه های اسلام ناب توانست در سراسر کشور انقلابی عظیم را با شکستن استکبار پدید آورد.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب نخستین خطر علیه نظام را وجود نفوذی ها در میان نیروهای انقلاب دانست و تصریح کرد: عناصر نفوذی در دولت موقت، رییس جمهور فراری و بسیاری  از نیروهایی که از قبل با هدایت دستگاه های جاسوسی در بدنه مدیریتی نظام قرار گرفتند سعی در ساقط کردن این انقلاب داشته و دارند.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که علیرغم این توطئه ها با هوشیاری امام راحل و همدلی و همراهی مردم با ولایت انقلاب همچنان قوی در مسیر خود ادامه می دهد، افزود: خط نفوذ به بدنه مدیریتی نظام هنوز هم کور نشده زیرا از پیچیدگی ها و لایه های مختلفی برخوردار است.

 

وی فتنه 88 را نمونه بارز این خط توطئه عنوان کرد و گفت: فتنه 88 چهره برخی از عناصر نفوذی را آشکار کرد اما هنوز بسیاری از لایه های این توطئه آشکار نشده است و در فتنه دیگر باید منتظر نقش آفرینی آنها بود.

 

برخی ستادهای انتخاباتی در سال 88 به استودیوی تولید شبکه تلویزیونی سلطنتی انگلیس تبدیل شده بودند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که عملاً برخی از ستادهای انتخاباتی در سال 88 به استودیوی تولید شبکه تلویزیونی سلطنتی انگلیس تبدیل شده بودند، تصریح کرد: فتنه 88  منجر به شهادت 34 نفر از نیروهای انقلاب شد و در آن به مقدساتی ماندن حجاب، سید الشهدا و امام و انقلاب اهانت شد.

 

وی کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم ها را خط های دیگر دشمنان علیه نظام برشمرد و افزود: دشمنان هر روز حلقه های تحریم را علیه ما تنگ تر می کنند تا ما را وادار به تسلیم کنند اما امروز خودشان اذعان می کنند که در این توطئه هم ناموفق بوده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی هدایت های رهبری انقلاب را در نشان دادن مسیر صحیح انقلاب مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این از قدرت و عزت ما است که قدرت های استکباری به ناچار در یک میز در حال مذاکره با ما هستند زیرا  اگر ملتی صاحب قدرت بود حرف هایش شنیده می شود.

  

عضو جامعه روحانیت مبارز، قدرت ایران در سطح بین المللی را ناشی از اثرگذاری انقلاب در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: امروز با اینکه آمریکا در عراق حضوری جدی دارد اما به دلیل اثرگذاری انقلاب اسلامی دولت مورد نظر ایران و همسوی با منافع مقاومت در عراق روی کار می آید.

 

وی با بیان این که استکبار صهیونیستی و عمال آن در منطقه فشارهای سنگینی را برای از پا در آوردن نظام حامی مقاومت انجام دادند، تصریح کرد: تروریسم اجاره ای با دلارهای نفتی شیوخ عرب، حمایت استبکار و صهیونیسم برای ساقط کردن نظام سوریه با شکست مواجه شد زیرا ایران حامی نظام سوریه و مقاومت اسلامی منطقه است.

 

 انقلاب یمن ناشی از گسترش تفکر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام تقوی انقلاب یمن را ناشی از گسترش تفکر انقلاب اسلامی دانست و افزود: مجموعه ای از جوانان مؤمن، رشید و شجاع در مقابل استبداد و استکبار در یمن ایستادند و علیرغم وارد شدن نظام صهیونیستی سعودی امروز معادلات به نفع مردم یمن در حال رقم خوردن است.

 

وی با اشاره به شرایط منطقه وحدت نیروهای حامی ارزش ها و انقلاب را بسیار ضروری قلمداد کرد و اظهار داشت: اگر امروز بخواهیم قدرتمند و مؤثر باشیم باید سر مسائل اصلی و اصولی انقلاب به وحدت برسیم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به ثمرات دیگر وحدت در بین نیروهای ارزشی و علاقمند به اصول انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: جلوگیری از سرخوردگی و کنار رفتن نیروهای مؤثر و ایجاد نشاط اجتماعی از اثرات مطلوب وحدت زیر پرچم ولایت است.

 

وی با رد شائبه انتخاباتی بودن تلاش های خود در سطح کشور برای ایجاد وحدت در بین نیروهای اصولگرا، خاطرنشان کرد: این حرکت بنده به امر مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای ایجاد همگرایی در بین نیروهای ولایی و ارزش مدار است.

 

به هیچ فرد و گروهی ملزم نیستیم

حجت الاسلام تقوی با بیان این که به هیچ فرد و گروهی ملزم نیستیم، افزود: ما از هر مسؤول، فرد و جریانی که با اعتقاد به ارزش ها بخواهد مشکلات مردم را حل کند حمایت می کنیم.

 

وی انتقاد سازنده را در جهت حرکت متعالی انقلاب دانست و گفت: هر کجا نقد داشته باشیم خالصانه در راه تعالی این نظام و خدمت بهتر و بیشتر مردم این مطالب را بیان می کنیم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش روحانیت در ترویج تفکر انقلاب  اظهار داشت: روحانیت، ائمه جمعه و جماعات باید اندیشه رهبری و خط درست امام راحل را برای جامعه ترسیم کنند و جامعه را حول این جریان به وحدت برسانند./1313/پ201/ج

ارسال نظرات