۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۶۵۵۰۲
امام جمعه تبریز:

15خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد، گفت: 15خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری امام خمینی(ره) است، مردم مسلمان ایران زمانی که دیدند امامشان دستگیر گردیده است با قیام خود و با سپر کردن سینه خود از ایشان حمایت کرده و خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم طاغوت اعلام کردند.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، با بیان اینکه بیانات ایشان از اهمیت بسیار فوق العاده و ویژه ای برخوردار است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) دو کار بسیار مهم حضرت امام(ره) انجام دادند که یکی اسقاط سلطنت موروثی بود و دیگری ایجاد حکومت اسلامی که از صدر اسلام تا کنون بی سابقه بوده است.


وی افزود: مقام معظم رهبری در هفت اصل آرمان ها و اصول امام راحل(ره) را بیان کردند و این اصول هفتگانه و سایر اصول ایشان نقشه راه نظام بوده و باید مورد توجه اکید همگان قرار گیرد.


آیت الله شبستری افزود: امام راحل(ره)، اسلام ناب را اثبات کردند و اسلام آمریکایی را نفی کردند، اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است. اسلام آمریکایی اسلام لیبرال و سکولار است. ایشان نه تسنن آمریکایی را قبول داشتند و نه تشیع لندنی را، امام هم در برابر متحجرین و هم در برابر لیبرالیست ها و سکولاریست ها قیام کرده و با اقدامات صریح و قاطع، آنان را سر جایشان نشاندند.


وی خاطرنشان کرد: امام معتقد به اراده الهی و اراده مردم بودند، اول توکل به خدای متعال و دوم اتکاء به مردم و می فرمودند که امور را به دست مردم بدهید و امور کشور در دست دولت متمرکز نشود تا نظامی ماندگار داشته باشید.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) هموراه از مستضعفان و محرومان حمایت کرده و با متجاوزین و مستکبران مخالفت صریحی می‌کردند.


وی با بیان اینکه امام روی وحدت و همدلی تأکید ویژه ای داشتند، گفت: مقام معظم رهبری نیز با تأسی از امام راحل(ره) مکررا روی مسأله وحدت و همدلی تأکید کرده و توصیه هایی در این باب به همگان می فرمایند و امسال نیز به طور ویژه سال را به دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری کردند و این نشانگر اهمیت این موضوع است.


خطیب جمعه تبریز ادامه داد: امام راحل(ره) در یکی از بیاناتشان فرمودند همزبانی را تا حدی احساس می کنیم، اما همدلی را کمتر می بینیم و این بدین معنی است که فاصله ای بین دولت و ملت نباشد و دولت وظایفی را که درباره مردم دارد انجام دهد و همچنین ملت نیز آن وظایفی را که درباره دولت دارد انجام دهد و به معنی واقعی کلمه همدل و همزبان باشند.


وی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند برخی از افراد آن حرف‌هایی را که خود می‌پسندند را به حضرت امام(ره) نسبت می دهند در صورتی که این درست نیست و حرفی که از امام زده می شود باید مستند بوده و به طور مکرر بیان شده باشد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از ابتکارات امام راحل(ره) این بود که آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند کسانی که معتقد به مکتب امام هستند، آمریکا را باید شیطان اکبر بدانند.


وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و تأکید بر اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری از سوی تیم مذاکره کننده، گفت: در مذاکرات هسته ای شاهد شیطنت ها و کارشکنی ها هستیم و باید بگوییم که دبه کردن همه روزه و کارشکنی و عهد شکنی کار همیشه آمریکا است و تعجبی ندارد و تیم مذاکره کننده باید هوشیار باشند.


آیت الله مجتهد شبستری گفت: رهبرا سخنان جامع، کامل و پر محتوای حضرتعالی را شنیدیم و ما مردم آذربایجان فرامین و دستورات شما را آویزه گوش خود خواهیم کرد و به تمام مسؤولان هشدار می دهیم که تمامی فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود کرده و مو به مو اجرا کنند.


وی با تشکر از حضور پرشور مردم آذربایجان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، گفت: 14خرداد علاوه بر ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب، روز انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جهان اسلام است.


آیت الله مجتهد شبستری به بیان جملاتی از امام راحل درباره شخصیت مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: امام در جایی فرمودند: من به همه ملت اطمینان می‌دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظارت ولایت فقیه باشد، آسیبی به مملکت وارد نمی‌شود، چرا که ولایت فقیه کاری را که بر خلاف مصالح مملکت باشد را انجام نمی دهد.


وی عنوان کرد: در صحیفه حضرت امام، جلد 17، صفحه272، آمده است که امام فرموده: وی(حضرت آیت الله خامنه ای) سربازی فداکار در جبهه و جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست، شما اگر گمان کنید در تمام دنیا و در بین رئیس جمهور ها و سلاطین و امثال ذلک می توانید مثل آقای سید علی خامنه را پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و خدمت گذار و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، نمی توانید.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امام راحل(ره) علاوه از تعاریف بسیاری که قبل از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری درباره شخصیت ایشان فرموده اند و ضمن اینکه فرموده اند، ایشان شایستگی رهبری را دارند، در خصوص ایشان یک عبارت بسیار مهمی دارند که می فرمایند: من ایشان را سال های طولانی می شناسم، او نعمتی است که خدا به ما داده است.


وی در ادامه با اشاره به بیستم خرداد و عزل بنی صدر، افزود: آن رییس جمهور مغرور و متکبر به امر امام عزل گردید و صدور رای عدم کفایت بنی صدر، از افتخارات دوره اول مجلس شورای اسلامی بود، چرا که کسی را عزل کردند که با امام و امت مسلمان همراه، همدل و همزبان نبود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اشاره به بیستم شعبان و هفته نکوداشت مساجد، گفت: نظافت و پاکیزگی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هرکس در مسجد چراغی روشن کند یا غباری بزداید، خداوند متعال قبرش را نورانی خواهد کرد.


وی با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد، گفت: 15خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری امام خمینی(ره) است. مردم مسلمان ایران زمانی که دیدند امامشان دستگیر گردیده است با قیام خود و با سپر کردن سینه خود از حضرت امام خمینی(ره) حمایت کرده و خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم طاغوت اعلام کردند.


امام جمعه تبریز ادامه داد: 15 خرداد ماهیت ضد اسلامی شاه را معلوم کرد و روحیه دینی مردم در آن روز تقویت شده و بصیرت سیاسی مردم افزایش یافت و دور جدیدی از مبارزات اسلامی شروع گردیده و تز جدایی دین از سیاست از بین رفت./853/پ201/ح

ارسال نظرات