۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۹۷۸
حجت الاسلام سید حسن خمینی:

انتظار مثبت مصداقی از عرفان حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به زمینه مهرافزایی و مشکل گشایی نیروی انتظامی، تصریح کرد: مهرافزایی و مشکل گشایی نیروی انتظامی در مواجهه با مردم باید تقویت شود.
حسن خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن خمینی امروز سه شنبه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بعد مهرافزایی و مشکل گشایی نیروی انتظامی، تصریح کرد: مهرافزایی و مشکل گشایی نیروی انتظامی در مواجهه با مردم باید تقویت شود، آسایش و رفاه در مردم باید بیشتر شود و اگر چنین شود شما یک گام به انتظار حقیقی نزدیکتر شده اید، تعبیر اینکه گفته می شود کار پلیس عبادت است از همین جهت است.


وی افزود: اگر فعالیت پلیس همراه با قصد قربت باشد مصداقی از عمل کردن به وظائف، انتظار و برای خدابودن است.

 

حجت الاسلام خمینی با اشاره به معانی مختلف انتظار، گفت: انتظار منفی انتظار سلبی است، به این معنا که ما بنشینیم و کاری نکنیم تا حضرت ظهور کنند، اما انتظار مثبت یعنی انسان برای ظهور زمینه سازی کند که در این انتظار تلاش نیاز است.

 

وی افزود: امام راحل(ره) زمانی که احساس وظیفه کردند مبارزه را آغاز و وارد میدان شدند، البته امروز سخن گفتن از امام(ره) راحت است ولی واقعیت این است که در روزهای آغاز مبارزه، حرکت اولیه بسیار سخت بود، این حرکت توطئه، حبس و شهادت برای مبارزین به همراه داشته است.

 

حجت الاسلام خمینی با بیان این که انتظار مثبت مصداقی از عرفان مثبت است، ابراز داشت: انتظار مثبت به معنای حضور در بطن جامعه و تلاش برای بهبود وضع زندگی جامعه است، البته در زمینه مورد ارتباط با هر شخص اینطور است، هرشخصی اگر مسوؤلیتی در اختیار دارد باید آن را به بهترین نحو انجام دهد.

 

جمهوری اسلامی ثمره خون پاک شهیدان
وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ثمره خون های پاک شهیدان است که به دست ما  رسیده است، نهاد باروری که به درخت تبدیل شده بحمد الله می بینیم در فراتر از مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی جلوه گر شده است، اگر کارآمدی نظام را بالا ببریم منتظر واقعی تری هستیم.

 

حجت الاسلام خمینی ابراز داشت: هرچه بتوانیم وظیفه خود را بهتر انجام دهیم به انتظار حقیقی نزدیک تر شده ایم، دوستان در نیروی انتظامی به این جهت مسوؤلیت بیشتری دارند، زیرا جزو معدود نهادهایی هستند که بیشترین برخورد را با مردم دارند، درصد زیادی از مردم به هنگام مواجهه با انقلاب اسلامی در مرحله اول با پلیش مواجه می شوند. /811/پ202/ج 

ارسال نظرات