۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۶۴۸۳۶
امام جمعه فریمان:

راه امام را باید از بیان ولی فقیه زمان شناخت/ مردم نسبت به توطئه دشمنان علیه روحانیت هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: بایستی راه امام را که همان راه اسلام از طریق حکومت و نظام ولایت فقیه است، از بیان ولی فقیه و اسلام شناس در رأس نظام شناخت، نه از طریق احزاب و فرقه های گوناگون؛ چرا که احزاب داد حزب خود را می زنند نه داد اسلام را.
حجت الاسام ابوالفضل طباطبايي

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، امام جمعه فریمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: شکی نیست که خط و اندیشه امام خمینی(ره) همان اندیشه و راه اسلام ناب محمدی(ص) است، یعنی اسلامی که با تمام ابعاد فرهنگی، حکومتی، سیاسی و اقتصادی خود در جامعه عرضه و پیاده می شود.

 

وی افزود: امام راحل(ره) در انقلاب خویش نیز همین نکته را مورد تأکید قرار داده است و تأکید ایشان بر اسلام از آمار جملات کاربردی شان در طول دوران رهبری بر انقلاب اسلامی نمایان بود که بیش از 20 هزار بار از واژه «اسلام» استفاده کردند.

 

امام جمعه فریمان تأکید کرد: پر واضح است که دشمنان نیز با اسلام ناب و جامع مشکل دارند نه با اسلام فردی و در گوشه خانه، و یا مسجد بدون توجه به جهات اجتماعی و سیاسی.

 

راه امام را باید از بیان ولی فقیه زمان شناخت

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی خاطرنشان کرد: مدعیان پیروی از راه امام بسیار هستند، همان طور که در دوره آغاز اسلام و پس از پیامبر(ص) نیز مدعیان عمل به آیین پیامبر(ص) بسیار بودند ولی همه راه درست را تشخیص نداده و از خلف وی تبعیت نکردند.

 

وی اظهار کرد: بایستی راه امام را که همان راه اسلام از طریق حکومت و نظام ولایت فقیه است، از بیان ولی فقیه و اسلام شناس در رأس نظام شناخت، نه از طریق احزاب و فرقه های گوناگون؛ چرا که احزاب داد حزب خود را می زنند نه داد اسلام را.

 

امام جمعه فریمان افزود: داوری درباره تبعیت و پیروی از راه امام راحل، به شعار دادن و قیافه امام دوستی گرفتن نیست بلکه به پابندی نسبت به ارزش های انقلاب امام(ره) است، چرا که امام(ره) خانه و حسینیه و لباس و خاطرات شان را برای ما به ارمغان نگذاشته اند، بلکه وصیت نامه خود را برای جامعه به ارمغان گذارده اند که باید از آن طریق داوری کرد، یعنی هرکسی بهتر به وصیت نامه امام(ره) عمل می کند، او پیرو امام راحل است.

 

روحانیت تنها برای ترویج دین تلاش می کند

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به ترفندهای دشمنان اسلام برای به انزوا کشاندن روحانیت و تأکیدات امام راحل مبنی بر مبارزه با این ترفند، گفت: روحانیت یک شبکه اسلام شناسی است که جز برای اسلام و ترویج اهداف اسلام تلاش نمی کند؛ اگر چه ممکن است افرادی به غیر این موارد بپردازند ولی کلیت روحانیت این گونه نیست و تنها برای ترویج دین تلاش می کند.

 

وی یادآور شد: در طول تاریخ، کسانی که برای دین و توسعه دین مداری تلاش کرده اند، همواره مورد خشم دشمنان دین بوده اند و دشمنان نیز از هیچ گونه اتهام و توطئه ای علیه آنان دریغ نمی کردند، اتهاماتی که به اطرافیان پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان دلسوز بی توقع زده شده، از همین نمونه ها است.

 

امام جمعه فریمان در پاسخ به اتهامات ناروایی که دشمنان با هدف ترویج سکولاریسم به روحانیت نسبت داده اند، گفت: روحانیت همیشه با این گروه های متهم ساز روبه رو بوده است که نوع اتهامات آنان متفاوت بوده؛ گاهی روحانیت را به بی سوادی متهم می کردند، که وقتی شهید مطهری ها را در جامعه دیدند، بی اثر بودن اتهام خود را پذیرفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی افزود: گاهی روحانیت را به تحجر متهم می کردند که با مشاهده نوگرایی امام راحل در انقلاب اسلامی و توجه به تیاز بشریت و دخالت دادن عنصر زمان و مکان در نظرات فقهی و غیره، این حربه خویش را نیز ناکارآمد دیدند.

 

القای جوّ رقابت، حربه جدید دشمنان علیه روحانیت است

 

وی به تبیین حربه های جدید دشمنان علیه روحانیت پرداخت و اظهار کرد: امروز آن ها با ایجاد روحیه رقابتی در معرفی روحانیت، به دنبال این هستند که این قشر ارزشمند، مخلص و خدامحور را با عنوان گروه های رقابت گرا و مبارزه گر با یکدیگر معرفی کنند، از این رو می بینید که نظرات سیاسی روحانیت در جامعه بیش تر از سایرین مورد انعکاس خبری قرار می گیرد.

 

امام جمعه فریمان تصریح کرد: به جهت این که در سال انتخابات قرار داریم و انتخابات خبرگان نیز در پیش خواهد بود، بدخواهان روحانیت به دنبال این هستند مجتهدانی را که با احساس تکلیف وارد میدان می شوند، دارای انگیزه رقابت معرفی کنند، حال آن که هرگز این چنین نیست. لازم می دانم از این قشر مؤثر و فعال اما مظلوم دفاع کنم و از مردم بخواهم این توطئه ها و باورهای نادرست را نپذیرند./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات