۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۶۴۱۸۷
نماینده مجلس:

انقلاب‌های اسلامی منطقه به دست جوانان رقم خورده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسؤولیت اصلی بنای عظیم مدنیت و پیشرفت ملت ایران بر عهده‌ نسل جوان است، گفت: انقلاب‌های بزرگ اسلامی در منطقه در حال حاضر به دست جوانان رقم خورده است.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع جوانان نخبه فرهنگی و علمی خراسان جنوبی با بیان این که مسؤولیت اصلی بنای عظیم مدنیت و پیشرفت ملت ایران بر عهده‌ همین نسل جوان است، گفت: انقلاب‌های بزرگ اسلامی در منطقه در حال حاضر به دست جوانان رقم خورده است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «خداوند جوانی را که جوانی خویش را در راه اطاعت خدایی تعالی بگذراند، دوست دارد».

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حضرت علی‌اکبر (ع) به‌عنوان یک جوان آگاه و بصیر، الگویی شایسته برای جوانان ایران اسلامی است، تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم به تأسی از نهضت عاشورا و حضرت علی‌اکبر (ع) در هشت سال دفاع مقدس آگاهانه در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کردند و به یمن برکت حضور همین جوانان بود که هیچ گزندی به ایران و انقلاب اسلامی نرسید و امروزه با تکیه ‌بر همین جوانان شاهد رشد و بالندگی ایران هستیم.

 

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: جوانی، آغاز شکفتن، میلاد دوباره انسان و موهبتی از جانب خداوند است که انسان بار تکلیف الهی را به‌تازگی بر دوش گرفته است.

 

وی افزود: امروز پایه‌های اقتصاد کشورها به نیروی فعال جوانان استوار و دفاع از مرزها و حفظ استقلال و امنیت ممالک بر عهده نسل جوان است و در نهایت صعود به بالاترین قله‌های کمال به دست توانای جوانان میسر می‌شود.

 

این نماینده مجلس با بیان این‌که در مقطع حساس و کم‌نظیر کنونی تاریخ کشور که ملت بزرگ ایران با برافراشتن پرچم معنویت، حرکت پرشتاب خود را به‌سوی قله‌های پیشرفت در همه حوزه‌ها آغاز کرده است، اظهار کرد: مسؤولیت اصلی بنای عظیم مدنیت و پیشرفت ملت ایران برعهده‌گرفته همین نسل جوان است.

 

حجت‌الاسلام عبادی افزود: جوانان همواره به‌واسطه روحیه مطالبه گری، عدالت‌خواهی، استعداد و خلاقیت مورد توجه ارکان نظام و قدرت‌های تصمیم‌گیرنده در جوامع بوده و هستند، در بسیاری از کشورها برای این نیروی جوانی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای می‌شود تا نسل مدیران آینده کشور، ساخته و آبدیده شوند.

 

وی با بیان این‌که امید است جوانان و نوجوانان ولایتمدار استان خراسان جنوبی در سال جاری با روحیه‌ای سرشار از امید و تلاش در راستای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی قدم بردارند، یادآور شد: در حال حاضر میهن عزیزمان بیش از هر زمان دیگری به تلاش و پویایی نسل جوان نیاز دارد تا بتوانند چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت درآورند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات