۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۶۳۰۱۲
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خبر داد:

کمک 27 میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی با بیان این که استان خراسان شمالی با توجه به نیات و نذورات مردمی تاکنون نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات ایفا کرده است، گفت: از ابتدای فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان شمالی، مردم مؤمن و معتقد این استان بیش از دو میلیارد و 715 میلیون تومان کمک نقدی برای بازسازی این اماکن متبرک اهدا کرده اند.
عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سرهنگ محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی امروز همزمان با سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در نشست خبری با تشریح فعالیت های این ستاد در استان، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خراسان شمالی از سال 85 تشکیل شده و تاکنون در راستای وظایف تعیین شده، عملکرد مناسبی داشته است.

 

وی بازسازی عتبات عالیات را نشانه ای از حب و دوستی نسبت به ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: به همین دلیل نیز مردم دوست دار اهل بیت(ع) در استان و کشور مشارکت مناسبی برای بازسازی حرم ائمه(ع) داشته اند.

 

سرهنگ صفری با بیان این که در این زمینه استان خراسان شمالی با توجه به نیات و نذورات مردمی تاکنون نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان شمالی، مردم مؤمن و معتقد این استان بیش از دو میلیارد و 715 میلیون تومان کمک نقدی برای بازسازی این اماکن متبرک اهدا کرده اند.

 

وی ادامه داد: افزون بر کمک های نقدی، مردم استان از سال 85 تاکنون با اهدای طلا، اعزام به عنوان استادکار و نیروی انسانی، خرید و ارسال مصالح ساختمانی، ساخت درب و تجهیزات اماکن مقدس و غیره در بازسازی عتبات عالیات نقش آفرینی کرده اند.

 

به گفته سرهنگ صفری در این زمینه از ابتدای فعالیت این ستاد در استان تاکنون دو کیلو و 721 گرم طلا از سوی مردم استان خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا شده و همچنین 361 نفر استادکار نیز برای مشارکت در امور بنایی و اجرایی احداث حرم ائمه اطهار(ع) به کشور عراق اعزام شده اند.

 

وی در مورد مشارکت مردم استان خراسان شمالی در احداث پروژه های خاص و نیز کالاهای ارسال شده از استان برای بازسازی عتبات عالیات در این مدت، اضافه کرد: خرید و ارسال 200 تن میلگرد برای احداث صحن حضرت فاطمه(س)، ساخت و ارسال درب نقره ای حرم امام حسین(ع)، خرید و ارسال هزار تن سیمان برای احداث صحن حضرت فاطمه(س) و پرداخت هزینه ساخت 300 مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) برخی از اقدامات مردم محب اهل بیت(ع) در استان خراسان شمالی به شمار می روند که با نیت بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است.

 

سرهنگ صفری ادامه داد: همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مدت مزبور تلاش های زیادی در راستای بازسازی ضریح و فضاهای اطراف عتبات عالیات در عراق انجام داده است.

 

به گفته سرهنگ صفری نقش آفرینی ویژه در احداث مجتمع خدماتی درمانی حضرت سیدالشهدا(ع) و احداث بیمارستان تخصصی امام زین العابدین(ع) در عراق برخی دیگر از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین مردم استان خراسان شمالی از سال 85 تاکنون در قالب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در طرح ها و پروژه های دیگری از جمله احداث پروژه یاحسین(ع)، طلاکاری حرمین در کاظمین و غیره مشارکت ویژه داشته اند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی در مورد میزان مشارکت شهرستان های این استان نیز افزود: از ابتدای فعالیت ستاد در استان در زمینه کمک های نقدی به منظور بازسازی عتبات عالیات، مردم شهرستان بجنورد بیشترین کمک را داشته اند.

 

به گفته وی همچنین مردم شهرستان های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج در رده های بعدی بیشترین میزان کمک برای بازسازی عتبات عالیات در این استان قرار دارند.

 

سرهنگ صفری در ادامه با اشاره به برنامه های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی در سال جاری، خاطرنشان کرد: این ستاد امسال جمع آوری 1.5 میلیارد تومان کمک مردمی برای ساخت 500 مترمربع از حرم مطهر حضرت فاطمه(س) را تقبل کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور بازسازی عتبات عالیات، از رسانه های استانی و کشوری خواست تا در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است، ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خراسان شمالی در سال 85 با هماهنگی و همکاری ائمه جمعه و مسؤولان استانی شامل استاندار، فرمانداران، مسؤولان شهرستان‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج از سوی جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) و بازماندگان دفاع مقدس تأسیس شد.

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور وظایفی چون مرمت، بازسازی، نوسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در کشور عراق را بر عهده دارد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات