۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۳۰۰۳
حجت الاسلام ادیب یزدی:

صحیفه سجادیه نباید در میان شیعیان مهجور باشد

خبرگزاری رسا ـ به مهجوریت صحیفه سجادیه در میان شیعیان اشاره کرد و گفت: بهرده‌داری از صحیفه سجادیه در میان شیعیان باید رواج پیدا کند زیرا در این دوران و با وجود بحران‌های اخلاقی و هویتی، درس‌های ارزشمندی همچون دعای مکارم الاخلاق دارد که می‌تواند نجات بخش باشد و انسان را به هویت و جایگاه اصلی‌اش برگرداند.
حجت الاسلام اديب يزدي

حجت‏الاسلام مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مسائل دینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت با سعادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) در ماه شعبان سال 38 هجری قمری در دوران خلافت حضرت علی(ع) متولد شد؛ زمانی که امیرمؤمنان علی(ع) از جنگ صفین برگشتند، امام حسین(ع) از ایشان اجازه گرفت تا به مدینه بروند زیرا می‌دانستند که فرزندشان متولد خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: یکی از نکات جالب تاریخ شیعه، ملاقات امام سجاد(ع) در دوران شیرخوارگی با حضرت علی(ع) است که ملاقات این دو امام معصوم(ع) همچون تلاقی دو دریای متلاطم بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ملاقات دو حجت الهی، موجب معجزات و کراماتی ‌شد که تمام نظاره‌کنندگان به حقانیت طرفین پی ‌بردند چنان که در این ملاقات، امام سجاد(ع) با این که طفل شیرخواری بودند با لحن شیرین عربی به امیرمؤمنان علی(ع) عرض ادب کرده و فرمودند «السلام علیک یا امیرالمؤمنین».

 

حجت الاسلام ادیب یزدی به داستان زیدبن علی اشاره کرد و یادآور شد: حضرت علی(ع)، امام سجاد(ع) را در آغوش گرفته، بوسیدند و درباره ایشان فرمودند «پدر و مادرم به فدای فرزندش که در کناسه کوفه او را به دار می‌آویزند».

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: زیدبن علی فرزند امام سجاد(ع) بود که در راه انتقام خون سیدالشهدا(ع) در کنار دروازه کوفه از سوی دستگاه بنی‌امیه به دار آویخته شد.

 

وی گفت: آگاهی و مطالعه این جریانات می‌تواند بسیار هدایت‌گر باشد و توسل ما را به دامان اهل بیت(ع) محکم‌تر کند تا در راه تبعیت از ولایت و امامت، رخوت و سستی در ما راه پیدا نکند.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: امام سجاد(ع) در دامان پر مهر اباعبدالله(ع) پرورش یافتند و در سن 23 سالگی در واقعه عاشورا، حضوری مؤثر، جانانه و تعیین کننده داشتند و همچون پدر بزرگوارشان سیدالشهدا(ع) در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند.

 

وی صحیفه سجادیه را کتاب زندگی خواند و گفت: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه، به زبور آل محمد(ص) لقب گرفته است که حاوی مطالب اخلاقی و بسیار ارزنده‌ای است و اگر مؤمن بتواند معاشرت، رفتار و آداب زندگی خود را با صحیفه سجادیه تنظیم کند، عاقبت بخیر و از آبرومندان درگاه خداوند خواهد شد.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی به مهجوریت صحیفه سجادیه در میان شیعیان اشاره کرد و افزود: بهرده‌داری از صحیفه سجادیه در میان شیعیان باید رواج پیدا کند زیرا در این دوران و با وجود بحران‌های اخلاقی و هویتی، درس‌های ارزشمندی همچون دعای مکارم الاخلاق دارد که می‌تواند نجات بخش باشد و انسان را به هویت و جایگاه اصلی‌اش برگرداند./908/ت302/ف

ارسال نظرات